نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود، گفت: در واقعه شهادت رجایی امام کشور را اداره کرد در واقعه اخیر نیز شخص رهبری کشور را اداره کرد و تصورم این نبود که ما کشور را اداره کردیم بلکه اداره کشور توسط رهبری بود. در جاهایی که ما ضعف داشتیم از آقا کمک گرفتیم. باید شکر نعمت رهبری را بجا بیاوریم.

محمد مخبر در جلسه سوم مرداد هیات دولت، اظهار کرد: از گزارش‌های دستگاه‌ها ممنونم. گفتن این اقدامات در چند دقیقه کار سختی بود، اما هنرمندانه بیان کردید و تیترخوانی کردید.

وی ادامه داد: علت گوش کردن گزارش دوستان این بود که کمتر مسئله ای بود که رئیس‌جمهور گفته باشد و شما به آن عمل نکرده باشید. منشاء برخی موارد خود رئیس‌جمهور بود و در خصوص برخی موارد نیز ایشان رفع مانع می‌کرد. همین مسئله باعث خستگی‌ناپذیری رئیس‌جمهور شهید بود.

مخبر گفت: رئیس‌جمهور شهید سبک حکمرانی ناشی از امام و رهبری داشت و این مسئله در جای جای مدیریتش نشان داده می شد. این مسئله در تار و پود ایشان نهادینه شده بود. از دست رفتن رئیس‌جمهور شهید برای کشور ضایعه بود. از شهادت ایشان هم می‌توان برای تقویت کشور استفاده کرد، چون هر کدام ما در ذهن‌مان از ایشان جلوه‌های مختلفی داریم که باید ساماندهی و تدوین شود.

مخبر گفت: چند قدردانی بر گردن‌مان سنگینی می‌کند؛ اول از همه قدردانی از مقام معظم رهبری است؛ چه از نظر حمایت و هدایت و چه از نظر همراهی‌های ایشان. این مسئله در پشتیبانی از دولت فوق‌العاده موثر بود. خودِ رهبری با حمایت هایی که در سخنرانی‌هایشان داشتند خلاء کار رسانه‌ای دولت را جبران کردند. در قضیه‌ای که اتفاق افتاد نعمت امام و رهبری به صورت ملموس خودش را نشان داد. در شبی که هنوز معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است، وقتی به محضر ایشان رسیدیم ایشان ابراز امیدواری کردند که اتفاقی نیفتد، اما اگر افتاده باشد، سخنانی گفتند. بعد از خروج از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم تا دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید فراموش نشود.

وی یادآور شد: در واقعه شهادت رجایی امام کشور را اداره کرد در واقعه اخیر نیز شخص رهبری کشور را اداره کرد. تصورم این نبود که ما کشور را اداره کردیم بلکه اداره کشور توسط رهبری بود. در جاهایی که ما ضعف داشتیم از آقا کمک گرفتیم. باید شکر نعمت رهبری را بجا بیاوریم.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: یکی از هنرهای بسیار بزرگ شهید رئیسی پشتیبانی کردن مردم از دولت بود. اگر مردم به رئیس جمهور علاقمند نبودند و اعتماد نداشتند هک پمپ بنزین‌ها شورش بزرگی بود که توسط دشمنان دنبال می‌شد. در قضیه کرونا نیز در دولت تزریق واکسن از روزی ۱۰-۱۵ هزار واکسن به روزی بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت؛ خداوند همیشه مردم را پشتیبانی این نظام نگه دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی نهایت همکاری را داشتند. مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان و سایر ارکان نظام به کمک دولت آمدند. صدا و سیما در کنترل چالش‌های دولت فوق‌العاده یار ما بود. نهادهای انقلاب اسلامی بسیار کمک کردند. بدنه دولت به تاسی از اعضای دولت روحیه جهادی شبانه‌روزی نسبت به وظایف‌شان داشتند و کل کشور را به تحرک واداشته بودند. دستگاه‌های اداری و انقلابی به صورت جهادی شبانه‌روز تدابیر دولت را دنبال کردند. حل مشکلات جدی و مزمن کشور با همکاری و پای کار آمدن مردم و همه دستگاه‌های و نهادها بود.

مخبر ادامه داد: اصحاب رسانه به جز تخریب‌چی‌ها در خدمت دولت بودند و کمک می‌کردند. حتی رسانه‌های منتقد نیز به ما کمک کردند. هیچ مطلبی در هیچ رسانه و فضای مجازی بیان نمی‌شد مگر این که حساسیت رئیس‌جمهور را در پی داشت. ۵ و ۶ صبح و ۱۲ شب اگر چیزی گفته می‌شد به خدا قسم رئیس‌جمهور به بنده و سایر وزرا زنگ می‌زدند و دستور پیگیری می‌ دادند. یکی از ویژگی‌های ایشان امکان دسترسی سریع وزرا به ایشان بود. در حالی که در گذشته وزرا دو تا سه هفته به رئیس‌جمهور دسترسی نداشتند.

وی ادامه گفت: هیچ وزیری در دولت سیزدهم پیدا نمی‌شود بگوید که از رئیس‌جمهور درخواست دیدار داشته باشد و با آن مخالفت شده باشد. رئیس‌جمهور با حوصله و دقت به سخنان مسوولان توجه می‌کرد. اصلا یادم نمی‌آید که به رئیس‌جمهور زنگ بزنم و جواب نگرفته باشم حتی اگر وقتی خارج از دفتر بود یا خارج از کشور بود، ایشان بعد از برگشت در اولین فرصت به ما زنگ می‌زد و جویای کاری که با ایشان داشتیم می‌شد.

وی گفت: رئیس‌جمهور با تمام شبکه‌هایی که از جوانی در دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده بود، رابطه‌اش را حفظ کرد.

وی ادامه داد: از منتقدان و رسانه‌ها دلسوزانه تشکر می‌کنم. امیدوارم سبک و سیاق رئیس‌جمهور شهید در دولت آینده که دولتی اسلامی است، حفظ شود و توفیقات ادامه یابد.

مخبر تصریح کرد: همه ما خاطره خاصی از رئیس‌جمهور شهید طی سه سال گذشته داشته‌ایم. از شما می‌خواهم آنها را جمع‌آوری و به آقای اسماعیلی بدهید تا جمع‌بندی کند تا برای کارهایی که در دست داریم بتوانیم تجربه خوبی جمع‌بندی کنیم و به دولت آینده بدهیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره