نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش کنعانی به گزارش جاوید رحمان: ادعاهای وی کاملا مردود است

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش کنعانی به گزارش جاوید رحمان: ادعاهای وی کاملا مردود است

فارس/ سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن محکوم کردن انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر گفت: مقامات سازمان ملل به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارند تا مانع از سوءاستفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشورها شوند و ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط محفوظ می‌داند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) سوم مرداد ماه انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران خواند. 
کنعانی گفت: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روزهای دوره کاری اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعاهای وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از اینکه این فرد به راحتی از جایگاه سازمان ملل متحد سوءاستفاده کرده و اخبار کذب منتشر می‌کند، اظهار داشت: مقامات سازمان ملل متحد به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارند تا مانع از سوءاستفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشورها شوند و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهادهای حقوق بشری محفوظ می‌داند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اظهار داشت: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و سایر اقدامات ایذائی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوءاستفاده از نهادهای بین‌المللی و جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک کنند. 

کنعانی در پایان تاکید کرد: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسوا شده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره