نماد آخرین خبر

گردهمایی سراسری ستاد‌های نماز جمعه کشور برگزار می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
گردهمایی سراسری ستاد‌های نماز جمعه کشور برگزار می‌شود

فارس/ سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: گردهمایی سراسری اعضای ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور با عنوان «جمع جمعه» روز جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، و گرامیداشت یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: در هفته منتهی به ۵ مردادماه، سالروز تأسیس اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اقامه آن توسط مرحوم آیت الله طالقانی در محل دانشگاه تهران قرار داریم.
وی افزود: ویژگی و زیبایی ۵ مرداد ۱۴۰۳، مصادف شدن آن با روز جمعه است که همچون ۵ مرداد ۱۳۵۸ که اولین نماز جمعه در روز جمعه اقامه شد، امسال هم ۵ مرداد با روز جمعه مصادف شده و برکت خاصی را رقم زده است. سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب نماز جمعه یک فریضه استثنایی است، همانند حج و چه بسا بالاتر از حج. در روایتی پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: در هر روز جمعه برای شما یک حج است و یک عمره. حج شما، این حرکت شما به سمت نماز جمعه است. گویا هر حضور جمعه شما در نماز جمعه همانند یک حج تمتع برای مؤمنین است و انتظار برای نماز عصر بعد از دو رکعت نماز جمعه همانند حج عمره است.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: فضیلت، معنویت و جایگاه نماز جمعه هم در ادبیات دینی ما، فرمایش ائمه اطهار، قرآن کریم و فرمایشات امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری بیان شده است.وی تاکید کرد: جامعیت نماز جمعه از محور ایمان، توحید، بندگی و معنویت، و بُعد سیاسی اجتماعی آن که مبتنی بر اجتماع امت و مؤمنین در گِرد یکدیگر است و این اجتماع بر پایه ایمان الهی، توحید، اخلاق و بصیرت صورت می‌گیرد، تماماً جایگاه خاص و ویژه‌ای را به نماز جمعه می‌بخشد.
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به ثبت روز ۵ مرداد در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تاسیس نماز جمعه، خاطرنشان کرد: هر سال این ایام فرصتی می‌شود برای مجموعه نهاد امامت جمعه و ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور تا اینکه جایگاه نماز را تقویت کرده و ابعاد فضیلتی آن را برای عموم جامعه دینی بازگو کنند. بیان کارکرد‌های نماز جمعه به عنوان یک فریضه و نعمت که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا برای ما رقم خورده در ۴۰ سال گذشته آثار پربرکت و فراوانی داشته است.
حجت الاسلام نوری با اشاره به فعالیت ۹۰۰ پایگاه و نهاد امامت جمعه در سراسر کشور گفت: شعار امسال ۵ مرداد «نماز جمعه پایگاه خدمت» تعیین شده و نهاد امامت جمعه همچون چهار دهه گذشته در خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم عزیز و شریف ایران و نظام انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: نهاد نماز جمعه در راستای تقویت جایگاه، احیای ابعاد فضیلتی و تقویت کارکرد‌های نماز جمعه تلاش می‌کند و در این راستا مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یک کانال به نام «پنج مرداد» در پیام‌رسان ایتا راه اندازی کرده‌ است که در دسترس همگان می‌باشد. در این کانال انواع مختلف تولیدات و محصولات فرهنگی، ویدئو‌ها و کلیپ‌ها، پوسترها، صوت‌ها و مجموعه محصولاتی که در تعریف و بیان ابعاد فضیلت و کارکرد‌های نماز جمعه است به اشتراک گذاشته شده است. سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هم‌اکنون چندین هزار نفر در مجموعه ستاد‌های نماز جمعه کشور مشغول فعالیت هستند افزود: از کار‌های ویژه‌ای که امسال در دستور کار گرفته فراخوان جذب خادم افتخاری برای خدمت در قلب شهر است که پوستر آن در فضای مجازی منتشر شده و به صورت فیزیکی در اختیار ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور قرار گرفته است تا بتوانیم از حضور جوانان و علاقمندان به خدمت نماز جمعه بهره‌مند شویم.
حجت الاسلام نوری از برگزاری گردهمایی بزرگ اعضای ستاد‌های نماز جمعه با عنوان «جمع جمعه» خبر داد و گفت: گردهمایی سراسری اعضای ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور با عنوان «جمع جمعه» از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح روز جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رییس محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
این برنامه به صورت زنده از شبکه قرآن پخش خواهد شد و به صورت ویدئوکنفرانس به تمام پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور متصل خواهد شد. سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: پوستر ویژه ۵ مرداد در سراسر کشور توزیع شده و در فضای مجازی منتشر شده است. ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور ابتکار عمل به خرج داده و خلاقیت‌هایی را رقم زده‌اند، از برپایی نمایشگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های یک سال گذشته خود، برگزاری مسابقه‌های ویژه، تدارک مسابقات خاص در بحث معارفی آدینه و تدارک برنامه‌های ویژه در پیش خطبه‌ها ازجمله اقدامات مدنظر ستاد‌های نماز جمعه برای روز ۵ مرداد است. همچنین ائمه جمعه در سراسر کشور در خطبه‌ها به فضیلت مساله نماز جمعه و ابعاد آن خواهند پرداخت. حجت‌الاسلام نوری گفت: ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور در طول این هفته نیز گردهمایی‌های استانی بسیار خوبی برگزار کردند. در مراکز استان‌ها گردهمایی اعضای محترم ستاد‌های نماز جمعه برگزار و تجلیل از خانواده معظم شهدا و به خصوص شهدای ستاد‌های نماز جمعه در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امسال به خصوص ۵ مرداد با یاد شهید آیت‌الله محمدعلی آل هاشم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد، ابراز کرد: آیت الله آل هاشم امام جمعه‌ای مردمی و معتبر در تبریز و نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی بود که به عنوان یک امام جمعه الگو و مردمی خلق مخاطب کرد و سرمایه اجتماعی ایجاد کرد. ایشان توانست به عنوان یک شخصیت الگو در نهاد امامت جمعه مطرح شود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با قدردانی از همه دست اندرکاران، دستگاه‌ها، مسئولین و مدیران شهری که با ستاد‌های نماز جمعه سراسر کشور همکاری می‌کنند، اضافه کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی، نیرو‌های خدماتی و مجموعه دستگاه‌های دولتی حقیقتاً محبت ویژه‌ای به نماز جمعه دارند. ما همه این عزیزان را خادمان نماز جمعه می‌دانیم. همچنین عزیزان در رسانه ملی، خبرگزاری ها، فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای کشور به عنوان خادمان افتخاری، جزء ارکان اصلی برگزاری نماز هستند و در انتشار و انعکاس خطبه‌ها و برنامه‌ها و فعالیت‌های نماز جمعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قدردان همه این عزیزان و بزرگواران است.
حجت‌الاسلام نوری گفت: از جمله فعالیت‌های هفته منتهی به روز ۵ مرداد را اتصال وسیع ائمه جمعه سراسر کشور به مساجد شهر عنوان کرد و تصریح کرد: روز‌های جمعه اعضای ستاد نماز جمعه میزبان نمازگزاران و مسجدی‌ها هستند. این هفته فرصتی بود برای اینکه ستاد‌های نماز جمعه با سرکشی به مساجد از امامان جماعات و امنا مساجد و فعالان فرهنگی و تشکل‌های مسجدی تشکر و قدردانی کنند.
وی در ادامه گفت: افتتاح بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی که فهرست بلندی است در روز ۵ مرداد در دستور کار قرار گرفته است. در بحث زیرساخت و امکان ایجاد تسهیلات برای نمازگزاران، از مفروش سازی و سیستم سرمایشی، گرمایشی و دیگر امکانات مصلا‌های سراسر کشور کار‌های بسیار خوبی صورت گرفته که در این روز افتتاح و رونمایی خواهند شد.
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که "نماز جمعه قرارگاه اخلاق، تقوا، معنویت و بصیرت است"، ابراز کرد: نقش آفرینی این قرارگاه فرهنگی و بصیرت آفرین با کارکرد‌های متنوعی که دارد نقش مؤثر و بسزایی دارد. در انتخابات مجلس و هم انتخابات ریاست جمهوری پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور نقش بسزایی داشتند و در چهار دهه گذشته توانسته نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که همچون گذشته این قرارگاه فرهنگی و این اجتماع وحدت بخش و بصیرت آفرین و این فضیلت عبادی – سیاسی بتواند در اجتماع مؤمنین، هماهنگی و وحدت بخشی و همچنین در ناامیدسازی و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی، نقش آفرین باشد و در خدمت مردم قرار بگیرد و بتواند بهترین خدمت رسانی را به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی ارائه دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر