نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

وزیر جدید ارتباطات با حضور عارف معارفه شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر جدید ارتباطات با حضور عارف معارفه شد

ایرنا/ مراسم تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور در وزارت ارتباطات برگزار شد.

آیین تکریم «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشین و معارفه «سیدستار هاشمی» وزیر جدید عصر امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ با حضور «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه -۳۱ مردادماه- مجلس شورای اسلامی و پس از دو هفته بحث و بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رای‌گیری درباره وزیران پیشنهادی انجام و سید ستار هاشمی با اخذ ۲۶۴ رای از ۲۸۸ رای نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ارتباطات دولت چهاردهم برگزیده شد.
وی متول ۱۳۵۵ در یاسوج است. او دکترای مهندسی کامپیوتر دارد و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.
ستار هاشمی که در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود بعد از پایان این دولت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.
از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه کارای او دیده می‌شود رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل (‌۱۴۰۲ تا کنون، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، عضو شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)، رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) است.


 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر