نماد آخرین خبر

نماینده سابق مجلس: پزشکیان تندروهای هر دو جناح را ناکام گذاشت

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
نماینده سابق مجلس: پزشکیان تندروهای هر دو جناح را ناکام گذاشت

نامه نیوز/ یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر شرایط همین‌طور پیش برود حتما طیف‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در کنار هم قرار می‌گیرند و جریانی به نام وفاق و وحدت شکل خواهد گرفت.

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اصولگرایان یک طیف واحد نیستند و گروه‌های مختلفی را شامل می‌شوند. پایداری‌ها هم یک بخش از اصولگرا هستند. مانند طیف میانه‌روهای آنها که افرادی از جمله آقایان روحانی، لاریجانی و حتی قالیباف را می‌توان در این دسته گنجاند. پایداری‌ها هم نوع نگاه خاص خود را به مسائل دارند. به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثریت اصولگرایان چه در مجلس و چه خارج از آن از آقای پزشکیان حمایت می‌کنند؛ همان‌طور که اکثریت قاطعی به تمام وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان رأی اعتماد دادند».

او ادامه داد: «اگر بخواهیم رفتارشناسی از اصولگرایان داشته باشیم باید بگوییم که رویکرد کلی آنها به سمت اعتدال است. رهبر انقلاب هم همواره بر ضرورت اعتدال سخن گفته‌اند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکثریت جبهه اصولگرایی اهل تندروی نیستند و مواضع تندروها را قبول ندارند. وقتی آقای پزشکیان کابینه‌اش را از جبهه‌های مختلف انتخاب کرد و نگاهش ملی است، نوعی اجماع سیاسی ایجاد کرد که اگر این‌طور پیش برود حتما طیف‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در کنار هم قرار می‌گیرند و جریانی به نام وفاق و وحدت شکل خواهد گرفت».

پورمختار در پایان گفت: «به نظر می‌رسد چنین جریانی در راه است زیرا اکنون هم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو در قالب دولت آقای پزشکیان اهدافی مشترک را دنبال می‌کنند. در عین حال طیف تندروی هر دوی این جناح‌ها ناکام مانده‌اند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره