مذاکرات عراقچی در مسکو

منبع
بروزرسانی
مذاکرات عراقچی در مسکو
معاون وزير امور خارجه ايران در مسکو با مقامات روسي ديدار و مذاکره کرد. به گزارش ايسنا پايگاه اينترنتي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسکو گزارش داد: سيد عباس عراقچي، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در راس هياتي به منظور شرکت در نشست معاونين وزيران امور خارجه کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي شانگهاي از مسکو بازديد کرد. عراقچي در اين سفر با ايگور مورگولف، معاون آسيا - اقيانوسيه وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه و گرگوري کاراسين، معاون وزير امورخارجه روسيه در امور قفقاز و کشورهاي مشترک المنافع ديدار و مسائل دوجانبه، منطقه‌يي و بين‌المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. عراقچي همچنين معاون وزير امور خارجه مغولستان را که جهت شرکت در نشست کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي شانگهاي، در مسکو حضور داشت، در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران به حضور پذيرفت و طرفين به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مورد علاقه دو کشور پرداختند. سازمان همکاري‌هاي شانگهاي يک سازمان منطقه‌اي بين دولتي است که براي همکاري‌هاي چند جانبه امنيتي و اقتصادي تشکيل شده است. اين سازمان در سال 2001 ميلادي توسط روسيه، چين، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيکستان و ازبکستان پايه‌گذاري شد. همچنين بر اساس گزارش نووستي، ايگور مورگولوف، معاون وزير امور خارجه روسيه در مسکو با معاون وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران ملاقات کرد. در اطلاعيه‌اي که در سايت وزارت امور خارجه روسيه منتشر شده آمده است: طرفين درباره مسايل مهم بين‌المللي بحث و درباره اوضاع افغانستان و مسايل مربوط به آن تبادل نظر کردند. آنها همچنين مسائل جاري در روابط دوجانبه روسيه - ايران، از جمله در حوزه‌هاي تجاري - اقتصادي را بررسي کردند.

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر