نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

عراقچی: ایران در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی‌تفاوت نخواهد ماند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عراقچی: ایران در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی‌تفاوت نخواهد ماند

ایرنا/ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در محل سازمان ملل متحد تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عراقچی وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه (به وقت محلی) در نشست وزرای خارجه ۱۰ کشو عضو بریکس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد و به بیان نظرات و مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

در این جلسه که به ریاست وزیر امور خارجه برزیل برگزار شد، عراقچی گروه بریکس را ظرفیتی عظیم در «جهانِ جنوب» دانست که می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه کشورهای عضو و نیز ایجاد تحولات و تغییرات مثبت در نظامات جهانی ایفا کند.

وی اقبال کشورهای متعدد برای پیوستن به بریکس را نیز قرینه‌ای بر موقعیت ممتاز بریکس در جهان در حال توسعه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه در سخنرانی خود همچنین با اشاره به حضور جدی و فعال ایران در فعالیت‌های بریکس از بدو عضویت در سال گذشته، خواستار همکاری جدی‌تر اعضا در حوزه‌هایی از جمله استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و نیز همکاری و مشارکت در حوزه امنیت عرضه و تقاضای انرژی شد و آمادگی ایران برای ارائه پیشنهادات معین در این حوزه‌ها را اعلام کرد.

وی همچنین با یادآوری وزن بالای بریکس در عرصه مناسبات جهانی و نظام‌های بین المللی، پیشنهاد کرد که بریکس به تغییر در پارادایم جهانی پیشرفت بر مبنای اهداف کشورهای در حال توسعه کمک کند؛ پارادایمی که استقرار سازمان‌ها و نظام‌های جهانی منصفانه و به دور از تبعیض را به دنبال داشته باشد.

عراقچی همچنین به ناتوانی و شکست جامعه جهانی برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در ١٢ ماه گذشته اشاره کرد و وضعیت جاری در غزه و لبنان را هشدار دهنده دانست.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی تفاوت نخواهد ماند.

وی ضمن اشاره به نشست آتی سران بریکس در دوم آبان ماه در شهر غازان در روسیه، پیشنهاد کرد بخشی از این نشست به گفت وگوهای فوق العاده سران در خصوص بحران غزه اختصاص یابد.

وزرای خارجه ۱۰ کشور عضو بریکس در این جلسه همچنین در خصوص تهیه اسناد نشست سران در روسیه به رایزنی پرداختند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر