نماد آخرین خبر

آصفری: حاضرم اولین نفری باشم که از ایران به لبنان اعزام شوم

منبع
ديده‌بان ايران
بروزرسانی
آصفری: حاضرم اولین نفری باشم که از ایران به لبنان اعزام شوم

دیده‌بان ایران/ یک نماینده مجلس یازدهم که سابقه عضویت در نیروی قدس سپاه پاسداران را داشته با تاکید بر این که اولین نفری است که حاضر است از ایران برای کمک به حزب‌الله لبنان اعزام شود، به دیده بان ایران گفت: زمینه حضور علاقمندان را در لبنان برای کمک به حزب‌الله فراهم کند و اجازه دهد کسانی که علاقمند هستند، به کمک این گروه بشتابند و با آن همکاری داشته باشند.
 
با وجود این که پس از انجام عملیات هفتم اکتبر توسط نیروهای مقاومت فلسطینی و سپس حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از روز ۸ اکتبر ۲۰۲۳ حزب‌الله لبنان اعلام کرد که برای حمایت از مردم غزه وارد درگیری با اسرائیل شده و نوعی جبهه پشتیابی را در شمال سرزمین‌های اشغالی تشکیل داده است، اما طی ۱۰ روز اخیر با حملات هوایی سنگینی که اسرائیل در جنوب لبنان و در مناطق تحت کنترل حزب‌الله انجام داده است که به شهادت صدها غیرنظامی و همچنین ده‌ها نفر از نیروهای حزب‌الله منجر شده، عملا تنش میان رژیم اشغالگر با گروه مقاومت اسلامی لبنان به بالاترین سطح خود رسیده است. 

در ۱۰ روز گذشته رژیم صهیونیستی همچنین حمله‌هایی هوایی را به نقاطی در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت داشته که به شهادت تعدادی از فرماندهان حزب‌الله منجر شده است و همچنین این رژیم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، دست به انفجار تعداد زیادی از وسایل ارتباطی نیروهای حزب‌الله زد که منجر به شهادت ده‌ها نظامی و غیرنظامی در نقاط مختلف لبنان شد. حزب‌الله نیز در ۱۰ روز گذشته حملات هوایی خود به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را گسترش داده و نه‌تنها مناطقی در مرز میان لبنان با اسرائیل را هدف قرار داده است، بلکه موشک‌های خود را به سمت حیفا و تل‌آویو نیز شلیک کرده که در مواردی نیز به هدف اصابت کرده است. در چنین شرایطی می‌توان گفت که حزب‌الله لبنان عملا با اسرائیل وارد جنگ شده که البته گروه‌های مقاومت عراق و یمن نیز از طریق پشتیبانی موشکی به کمک آن آمده‌اند. 

«محمد حسن آصفری»، نماینده مردم اراک در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که سابقه عضویت در نیروی قدس سپاه پاسداران را نیز داشته است، ضمن اشاره به این مسائل در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، توضیح داد: نباید در برابر جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در فلسطین و بخصوص این روزها در لبنان انجام می‌دهد، ساکت بنشینیم. همه دنیا می‌دانند که حزب‌الله لبنان یعنی ایران و جریان حزب‌الله دست‌پرورده جمهوری اسلامی است و نباید از کنار این جنایت‌هایی که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند، به‌سادگی بگذریم، به بهانه این که رژیم اشغالگر به دنبال آن است که ما را وارد جنگ کند و ما نباید وارد جنگ بشویم. 

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی در حال ضربه زدن به حزب‌الله ما است، هرچند که حزب‌الله خودش قادر است که جواب صهیونیست‌ها را بدهد، ولی ما نباید در برابر این موضوع ساکت بنشینیم و دولت ما باید زمینه حضور علاقمندان را در لبنان برای کمک به حزب‌الله فراهم کند و اجازه دهد کسانی که علاقمند هستند، به کمک این گروه بشتابند و نگذارند که بیش از این زمان بگذرد و دیر شود. این اقدام ما قطعا می‌تواند به حزب‌االله کمک کند و اسرائیل را سر جای خودش بنشاند، هرچند که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از روی زمین حمله کند، امکان رویارویی با حزب‌الله لبنان را ندارد و در جنگ زمینی، شکست فضاحت‌باری را خواهد خورد. 

نباید اجازه دهیم که اسرائیل به مقاومت ضربه بزند

رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد

آصفری با تاکید مجدد روی این نکته که باید زمینه‌های اعزام علاقمندانی که تمایل دارند به لبنان بروند، توسط دولت ایران فراهم شود، اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم به کمک حزب‌الله لبنان برویم و جلوی اسرائیل را بگیریم. رژیم صهیونیستی در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است و می‌خواهد ضربه‌های مهلکی به جریان مقاومت بزند و ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق رخ دهد. البته بعضی از سیاست‌مداران، این روزها بهانه می‌آورند که اسرائیل به دنبال وارد کردن ایران به جنگ است، ولی وقتی رژیم صهیونیستی خودش جنگ را گسترش می‌دهد، ما نباید ساکت بنشینیم. 

فرمانده سابق سپاه قدس به سخنان روز چهارشنبه (۴ مهر) رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز به عنوان مرجع تقلید و ولی فقیه، اخیرا اعلام کردند و حکم دادند که بر هر مسلمانی واجب است که در حد توان خود، اسرائیل را سر جای خودش بنشاند و جلوی جنگ‌افروزی و جنایات آن را بگیرد. بر این اساس، من اعتقاد دارم باید زمینه فراهم شود تا کسانی که علاقمند به حضور در لبنان و کمک به حزب‌الله هستند، هرچه سریع‌تر خود را به صحنه برسانند. 

وی با تاکید بر این که دولت نباید جلوی حضور علاقمندانی که می‌خواهند در لبنان حضور پیدا کنند و در حمایت از جریان مقاومت بجنگند را بگیرد، عنوان کرد: لازم نیست که دولت ایران کسی را به لبنان اعزام کند، بلکه دولت باید کار سیاسی خودش را انجام دهد و این اجازه را هم به مردم بدهند که علاقمندان برای کمک به حزب‌الله به لبنان برود. در همین راستا شخصا حاضرم اولین نفری باشم که از ایران به لبنان اعزام شوم. 

پزشکیان نباید در برابر رسانه‌های آمریکایی، آن صحبت را بیان می‌کرد

ایده کنار گذاشتن سلاح توسط همه کشورها، ایده درستی است

آصفری درباره اظهار نظر اخیر رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های آمریکایی مبنی بر این که «ما سلاح خودمان را کنار می‌گذاریم به شرط این که اسرائیل هم کنار بگذارد»، خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان یک حرفی را به صورت صادقانه بیان کردند، اما باید متوجه این نکته باشند که طرف مقابل ما در رفتار و گفتار خود صداقت ندارد. البته این صحبت آقای پزشکیان که طرف مقابل باید سلاح خود را کنار بگذارد و اگر دنیا واقعا به دنبال این است که جلوی این اتفاقات را بگیرد، اول باید از رژیم صهیونیستی شروع کند. 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما رژیم صهیونیستی را یک تهدید برای جمهوری اسلامی می‌دانیم و معتقدیم اگر این رژیم سلاح خود را کنار بگذارد، به شرط این که تضمینی باشد که مجددا جنگ و خون‌ریزی شروع شود، ما هم به دنبال جنگ و خون‌ریزی نیستیم. البته جای بیان این صحبت آقای پزشکیان، آنجا نبود، یعنی نباید در جایی که انواع و اقسام جاسوس‌های اسرائیلی و نفوذی‌ها حضور دارند، این صحبت را بیان می‌کرد، ولی این ایده درستی است که اگر قرار است همه سلاح خود را کنار بگذارند، این فقط مختص ایران نیست و آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها نیز باید سلاح خود را کنار بگذارد و نمی‌شود که برخی کشورها سلاح خود را زمین بگذارند و برخی دیگر این کار را انجام ندهد. 


آصفری در همین راستا یادآور شد: بهتر بود که آقای پزشکیان، این جمله را در آن مکان بیان نمی‌کرد، چون واقعا جایش آنجا نبود، ولی نکته‌ای که ایشان به‌درستی اشاره کرد که اگر دنیا جلوی جنگ و خون‌ریزی را بگیرد، ما سر جنگ با کسی نداریم، صحبت درستی است. واقعیت این است که تا زمانی که کسی علیه ما جنگی انجام ندهد، ما هم با او وارد جنگ نخواهیم شد، ولی موضوع کنار گذاشتن سلاح یا استفاده از آن، در حیطه اختیارات فرمانده کل قوا است، نه در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور. 

وی در پایان تصریح کرد: اگر این ایده محقق می‌شد که همه دنیا سلاح‌های خود را کنار بگذارند و جنگ و مخاصمه پایان بپذیرد، قطعا اتفاق خوبی بود، اما این کار شدنی نیست، چون اول از همه خود آمریکا و اسرائیل هیچ‌گاه سلاح خود را کنار نمی‌گذارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر