نماد آخرین خبر

برگی از خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ قول همکاری غیرنظامی روسیه به آمریکا علیه طالبان

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
برگی از خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ قول همکاری غیرنظامی روسیه به آمریکا علیه طالبان

خبرآنلاین/ در خاطرات هاشمی رفسنجانی آمده است: روسیه، قول همکاری غیرنظامی با آمریکا علیه طالبان داده و آمریکا هم به چچنی‌ها گفته که از طالبان و بن‌لادن، دوری نمایند.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۴ مهر ۱۳۸۰ آمده است: 
 آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد، [عضو حقوقدان شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان] آمد.در مورد وظایف کارپردازی برای خبرگان و مسایل شورای نگهبان و پذیرش مشاورت ریاست‌جمهوری به پیشنهاد آقای [محمد] خاتمی، توضیحاتی داد. آقای مصطفی واعظ طبسی آمد. نتیجه مذاکرات خود با آقای [عباسعلی] علیزاده، [رییس‌کل دادگستری استان تهران] را گفت و وقتی خواست، همراه او به ملاقات بیایند. شب، آقایان علیزاده و مصطفی طبسی به منزل آمدند و گزارش پرونده ناصر طبسی را دادند.  
آقایان [محمود] واعظی، [معاون مرکز تحقیقات استراتژیک] و [غلامرضا] فروزش،[عضو شورای شهر تهران] آمدند وگفتند، باید از این فرصت مناسب، برای حل مشکلات انقلاب و تقویت روابط خارجی استفاده کنیم، ولی در جواب سئوالات من در خصوص چگونگی  جواب به درخواست‌های احتمالی آمریکا در مورد لبنان، فلسطین و مسایل داخلی، جوابی ندارند. 
عصر برای افتتاح اولین همایش «آیه‌های ایثار [و تلاش]» که برای زنان ایثارگر و خانواده‌های ایثارگران برپا شده بود، به سالن همایش‌های بین‌المللی رفتم. حدود ۵۰۰ نفر از تحصیلکرده‌های ایثارگر از سراسرکشور جمع بودند. آقای [علیرضا] افشار، درگزارشی گفت، امروز هزاران خانم تحصیلکرده از ایثارگران وجود دارند.  
من هم سخنرانی مفصلی درباره نقش و موقعیت زن در انقلاب اسلامی ایراد کردم. اظهارات امروز رهبری را در مورد آمریکا، تأییدکردم ؛ ایشان امروز به حرکات آمریکا تاختند وگفتند، در هیچ حرکتی که آمریکا آن را اداره کند، همکاری نمی‌کنیم و مخالف حمله آمریکا به افغانستان هستیم. اظهارات رهبری را به عنوان مخالفت با سیاست انتقام‌جویی آمریکا هم دیده‌اند و بعضی‌ها می‌گویند که جلوی تحرکات آقای [محمد] خاتمی، [رییس‌جمهور] در همراهی با آمریکا را گرفته‌اند.  
روسیه، قول همکاری غیرنظامی با آمریکا علیه طالبان داده و آمریکا هم به چچنی‌ها گفته که از [حکومت] طالبان و [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، دوری نمایند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر