نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

لاریجانی: ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی بود؛ نباید در دام «برجام قوی‌تر» بیفتیم

منبع
خبرگزاري دانشجو
بروزرسانی
لاریجانی: ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی بود؛ نباید در دام «برجام قوی‌تر» بیفتیم

خبرگزاری دانشجو/ محمدجواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش های بنیان در نشست تحلیلی اتفاقات منطقه و حواشی آن گفت: ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی چند ساله بود که به تدریج در حزب الله ایجاد شده بود.

ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی چند ساله بود که به تدریج در حزب الله ایجاد شده بود

*شهید سیدحسن نصرالله اخیرا در خصوص گسل و حفره در سازمان حساس شده بود و دشمن هم دستپاچه شده بود که ماجرا لو نرود
*چیزی که صهیونیست ها باب کردند این است که دیگر ترور کردن دیگر بد نیست و این چاقویی نیست که فقط دست رژیم صهیونیستی باشد، مقاومت و دیگران نیز می توانند از آن استفاده کنند.

برجام را از اول تا آخر 10 بار شخم زدم هیچ حبه‌ای در آن پیدا نشد خشک‌زار خشک‌زار است

*در خصوص مذاکرات امکان دارد چرخش‌های تاکتیکی بنا بر مصلحت انجام بدهیم ولی چرخش‌ اصولی و پایه ای انجام ندادیم و نخواهیم داد
*وقتی برجام تصویب شد دیگر مساله اصلی اجرای آن است
*مذاکرات برجام را برای این می خواهیم که ما پول آن را دادیم و جنس آن را نگرفتیم
*ما همه تعهدات خود را بر اساس عملکرد اشتباه یک دولت انجام دادیم ولی طرف مقابل انجام نداده است
*نباید در دام اینکه این برجام مرده است و باید سراغ برجام قوی تر برویم بیفتیم

صهونیست‌ها می‌دانند زور ما فراتر از این حرف‌هاست که بترسیم و پاسخ ندهیم؛ آنها مزه کار ما را چشیدند

*ما احساس کردیم اگر صبر ما برای انتقام منجر به آرامش در غزه شود می ارزد
*غربی ها می دانند که ما از آنها نمی ترسیم و برای آنها مسجل است

جزئیات خبر به شرح ذیل است:

به گزارش تسنیم، محمدجواد لاریجانی، کارشناس مسائل بین‌المللی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی طی سخنانی در دانشگاه علم و صنعت پیرامون حوادث اخیر منطقه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ترور شهید نصرالله و برخی فرماندهان حزب الله لبنان به دست ارتش اسرائیل اظهار داشت: برخی می‌پرسند چه شد ظرف چند روز رژیم صهیونستی توانست به سرعت رهبران جبهه مقاومت را شهید کند. در حقیقت در این‌خصوص انتظاری از این رژیم نمی‌رفت. عده‌ای می‌گویند بمب‌های سنگرشکن به آن‌ها دادند اما صهیونیستها از قبل هم این بمب‌ها را داشتند. بعضی می‌گویند حادثه پیجرها را با کمک هوش مصنوعی انجام داده‌اند که باید بگویم خیلی جوابگو نیست چون پیجرها ساختار پیچیده‌ای ندارد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی چند ساله بود که به تدریج در حزب الله ایجاد شده بود. شهید سیدحسن نصرالله اخیراً در خصوص این گسل و حفره در سازمان حساس شده بود و دشمن هم دستپاچه شد که راهش بسته شود، برای همین به سرعت دست به عملیات زد.
مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی درخصوص سوال مطرح شده دیگر در اذهان عمومی مبنی بر اینکه آیا با این ضربات حزب‌الله از هم پاشیده شده است؟ گفت:  تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ساختار حزب‌الله ساختاری بسیار قوی و منسجم است و به هیچ‌وجه از هم نپاشیده نخواهد شد. در حال حاضر فقط ۸ درصد امکانات لجستیک مقاومت مصرف شده و دشمن نیز به این واقف است و حزب‌الله نیز تا امروز در تهاجم به اراضی اشغالی کوتاه نیامده است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی عکس گذاشته می‌شود که موشک حزب‌الله به درخت برخورد کرده است، پس چرا اسرائیلی‌ها به‌صورت میلیونی به پناهگاه‌ها می‌روند؟ اگر واقع‌بینانه نگاه کنید، حزب‌الله ضربه تندی خورد اما هنوز ساختار خودش را دارد. زخم‌هایش را التیام می‌بخشد و حفره‌های امنیتی خود را پر می‌کند.
وی درخصوص وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: وضع این رژیم وضع اسف‌باری است. آن‌ها انواع شبهات را ایجاد می‌کنند اما وضعیت مدیریتی آنها امروز در بدترین حالت خود قرار دارد و شانسی برای پیروزی نظامی بزرگ ندارند. پیشرفت آنها موقتی است و  حرکت طوفان‌الاقصی آن را ثابت کرد.
تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: استراتژی رژیم صهیونیستی از بدو ایجاد، استراتژی بازدارندگی و معادله وحشت بود. در جنگ ۶ روزه همه را به وحشت انداخت که کسی جرات نکند یک سنگ به سمتش پرتاپ کند اما حالا وضعیت چگونه است؟ یمن موشک می‌زند، عراق بندرش را می‌زند، سوریه و حزب‌الله و حماس هم او را می‌زنند. پس چیزی به اسم بازدارندگی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنها سعی می‌کنند با ترساندن دیگران آن را ایجاد کند.
کارشناس مسائل بین‌المللی درخصوص وضعیت محور مقاومت گفت: مقاومت یک حرکت سیاسی بسیار سنگینی انجام داده که تاکنون سابقه نداشته است. وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد رهبران صهیونیستی اذعان کردند که جمهوری اسلامی تهدید بزرگی برای آنها خواهد بود. لذا تبلیغات علیه ما را که ایده‌پرداز و روحیه‌ده جبهه مقاومت هستیم آغاز کردند. جمهوری اسلامی ایران نیز مصمم به کمک‌های خود است و با حرف دیگران نیز آن را تغییر نخواهد داد.
تحلیل‌گر مسائل خارجی در ادامه سخنان خود گفت: صحنه امروز پیچیدگی‌های زیادی دارد و یک جاهایی هم سر ما کلاه رفته است. وقتی شهید هنیه در تهران ترور شد، ما باید کمتر از ۲۴ ساعت اسرائیل را می‌زدیم. آن‌ها گفتند اگر ما دست نگه داریم و صبر کنیم ظرف سه‌چهار روز در غزه آتش‌بس اعلام می‌کنند. این ایده مورد پسند مقام معظم رهبری نبود اما تصمیمات ما محصول یک پروسه عقلایی است‌. آنها سر ما کلاه گذاشتند و زمان خریدند. ما اگر بنا بود بترسیم مقاومت را ایجاد نمی‌کردیم.
لاریجانی یادآور شد: این کلاه بار دومی است که سر ما می‌رود. در حصر یمن هم همینطور شد و بعد از سخن مقام معظم رهبری مبنی بر شکستن حصر یمن، آقای جان کری به آقای ظریف زنگ زد. این اتفافات باعث سرخوردگی ما نمی‌شود بلکه باعث تجربه‌اندوزی ما خواهد شد.
وی درخصوص احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز گفت: این خیال‌پردازی‌ها برای تضغیف روحیه است. این رژیم امروز در غزه در گل مانده و دو میلیون آواره روی دستش گذاشته شده و هر نقطه‌اش برای ضربات مقاومت سوراخ است. آن‌ها به‌شدت از ایران می‌ترسند. لایه‌های تبلیغاتی بخشی از جنگ است که از آن استفاده می‌کنند. بنابراین تحلیل من است که هیچ عنصری چه آمریکا چه رژیم صهیونیستی جرات تعرض به ما را ندارد. چیزی که الان مهم است اجازه ندادن به رژیم صهیونیستی برای محاصره لبنان است.


در حال تکمیل....

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر