عراقچی: کشورهای منطقه اجازه ندهند از خاکشان برای حمله به ایران استفاده شود

میزان/ وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار ظهر امروز با علی فالح الزیدی نخستوزیر عراق، با تشریح آخرین روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران، بر ضرورت اهتمام همه کشورهای منطقه برای صیانت از امنیت و صلح، خصوصا از طریق جلوگیری از استفاده طرفهای متجاوز از قلمرو و امکانات آنها برای حملات غیرقانونی علیه ایران تأکید کرد.
عراقچی ضمن ابلاغ پیام تبریک مسعود پزشکیان، رئیسجمهور جمهوری اسلامی ایران به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و گسترش روابط با عراق در همه زمینهها تأکید کرد و توسعه همکاریهای ۲ کشور در حوزههای سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تجاری، فرهنگی و مردمی را تأمینکننده منافع مشترک ۲ ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه ارزیابی کرد.
نخستوزیر عراق با اشاره به پیوندهای عمیق دوستی میان عراق و ایران، تأکید کرد دولت جدید عراق مصمم به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینهها است.
















