نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تهیه 6 کتاب از ابراز احساسات به احمدی‌نژاد

منبع
بروزرسانی
تهیه 6 کتاب از ابراز احساسات به احمدی‌نژاد
ايرنا / 'محمد هاشم غرقي' در حاشيه همايش سراسري مديران کل و دفاتر مديريت عملکرد وزارت خانه ها و معاونت هاي مستقل رياست جمهوري در جمع خبرنگاران با اشاره به نخستين سفر استاني رييس جمهوري به بيرجند گفت: در اين سفر حدود 30 هزار نامه از مردم دريافت کرده ايم. وي با بيان اينکه رييس جمهوري تاکيد ويژه اي در برقراري ارتباط بين دولت و مردم داشت ، افزود: به همين منظور تلاش کرده ايم تا با ايجاد سامانه سامد موانع و مشکلات موجود در ارتباطات بين مردم و رييس جمهوري را از ميان برداريم. غرقي همچنين با اشاره به يکي از سفرهاي استاني رييس جمهوري به استان خوزستان گفت: در اين سفر يک ميليون نامه از سوي مردم دريافت کرديم. رييس مرکز ارتباطات مردمي رياست جمهوري تصريح کرد: اين نامه ها در باره موضوعاتي از جمله درخواست، شکايات، پيشنهادات، انتقادات، گزارشات و ابراز احساسات بود. وي همچنين ادامه داد: در اين نامه ها با ادبيات خاصي که نشان از اعتماد به دولت بود مواردي ذکر مي شد. غرقي با اشاره به حجم زياد نامه ها و تمايل مردم براي ارتباط با دولت خاطر نشان کرد: سامانه الکترونيکي مردم و دولت (سامد) براي تسهيل ارتباط مردمي با رييس جمهوري طراحي شد که با ايجاد آن توانسته ايم يک شبکه مردمي راه اندازي کنيم. رييس مرکز ارتباطات رياست جمهوري در ادامه در خصوص راه هاي ارتباط مردم با رييس جمهوري در اين سامانه گفت: مردم با تماس با شماره تلفن 111 ، از طريق سيستم الکترونيکي اين سامانه و همچنين از راه پيامک مي توانند ارتباط برقرار کنند. وي ادامه داد: به رغم اين شرايط، براي برقراري ارتباط ميان مردم و دولت، رييس جمهوري در جلسات هيات دولت تاکيد کرد تا پايگاهي براي برقراري ارتباط ميان مردم و دولت ايجاد شود. رييس مرکز ارتباطات مردم رياست جمهوري با اشاره به دوره چهارم سفر استاني رييس جمهوري گفت: توانسته ايم تاکنون 27 ستاد در هر مرکز استان داير کنيم و بر اساس آن، مردم خواسته هاي خود را با مراجعه به اين ستاد در سامانه سامد ثبت مي کنند و با در اختيار گذاشتن يک کد رهگيري از پيگيري درخواستهاي خود مطلع مي شوند. غرقي با بيان اينکه اين ارتباط مردمي در نوع خود بي نظير است، گفت: اين رويکرد بي ترديد يک الگوي ايراني- اسلامي در ايجاد ارتباط مردم با دولت به شمار مي رود. همچنانکه اين سامانه تنها محدود به داخل کشور نيست و هر کسي از هر جاي دنيا که بخواهد مي تواند از طريق اين سامانه با رييس جمهوري ارتباط برقرار کند. وي تصريح کرد: در حال حاضر براي توسعه اين سامانه در نظر داريم آن را در فرمانداري ها و مکان هاي عمومي نصب کنيم تا مردم راحت تر بتوانند با رييس جمهوري ارتباط برقرار کنند. رييس مرکز ارتباطات رياست جمهوري گفت: در نظر داريم با ايجاد يک پرتابل مردمي، همه راه هاي تسهيل ارتباط با رييس جمهوري را در يک مرکز بگنجانيم تا با ايجاد آن، ديگر مانعي براي ارتباط مردم با دولت ايجاد نشود. غرقي اظهار داشت: به همين منظور قرار است در طي روزهاي آينده نشستي را با مديران حوزه ارتباطات مردمي در استاندار يها برگزار کنيم. وي در ادامه يادآور شد: در حال حاضر نحوه ارتباط مردم با سامانه سامد از طريق تلفن به گونه اي است که افراد تحصيل کرده در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري متخصص در علوم انساني و اجتماعي پاسخگوي مردم هستند. ** پنج خواسته اصلي مردم در نامه به رييس جمهوي رييس مرکز ارتباطات رياست جمهوري همچنين با اشاره به اينکه بيشتر نامه هايي که مردم به رييس جمهوري مي نوشتند در خصوص مسکن، درمان و آموزش پزشکي، وام، مساعدت مالي و اشتغال بود، اظهار داشت: رييس جمهوري نيز به همين منظور، با توجه به نامه هايي که در سفرهاي استاني از سوي مردم دريافت مي کرد برنامه هاي مدوني را براي حل مشکلات مردم در اين موارد اتخاذ کرد که از جمله آنها بحث مسکن مهر بود. غرقي اضافه کرد: همچنين در بحث بهداشت و درمان ، بيمه ايرانيان براي افرادي که تحت پوشش بيمه نبودند در نظر گرفته شد و حتي براي آن دسته از کساني که بيمه اي ندارند بيمه در نظر گرفته شد. ** تهيه 6جلد کتاب از ابراز احساسات مردم به رييس جمهوري رييس مرکز ارتباطات رياست جمهوري با اشاره به نامه هاي مردم به رييس جمهوري در سفرهاي استاني اظهار داشت: در برخي از نامه هايي که دريافت کرديم، ابراز احساسات به رييس جمهوري وجود داشت که بر همين اساس 6 جلد کتاب در اين زمينه منتشر شد.