نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نظر جعفرزاده درباره احتمال نامزدی ظریف در ۱۴۰۰

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
نظر جعفرزاده درباره احتمال نامزدی ظریف در ۱۴۰۰

نامه نيوز/ نماينده سابق مجلس بيان کرد: هرچند معتقدم احتمال نامزدي ظريف در انتخابات رياست جمهوري خيلي کم است اما اگر اين اتفاق افتاد آقاي ظريفي را خواهيد ديد که زمان مناظرات تلويزيوني موفق تر از سايرين خواهد بود.

۸ ماه تا زمان ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري زمان باقي است. اصولگرايان لحظه شماري مي کنند تا پاستور را در اختيار بگيرند چون حريف قدري در ميدان براي خود متصور نيستند اما اگر محمدجواد ظريف به صحنه بيايد شايد کل معادلات جناح منتقد دولت تغيير کند. آنها در چند مقطع تلاش کردند ظريف را در گوشه رينگ گرفتار کنند اما فن بيان او معادلات را صحنه کاملا تغيير داد. آخرين مورد آن يک ماه پيش در مجلس يک دست اصولگرا و انقلابي اتفاق افتاد که وقتي برخي تندروها به او هجمه کردند پاسخ هاي ظريف براي هجمه کنندگان گران تمام شد.

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي درباره تأثير نامزدي ظريف بر معادلات انتخابات رياست جمهوري سال ۱۴۰۰ گفت: محمدجواد ظريف نماد کاهش تنش در منطقه و روابط بين الملل است. او برجام را در کارنامه خود دارد. اتفاق اخير در شوراي امنيت سازمان ملل نشان داد، برجامي که اين همه لعن و نفرين پشت سرش است در اين ايام چقدر به درد کشور خورد. 
 

وي افزود: با توجه به آنکه عده اي از قِبَل تحريم نان مي خورند و کاسبان تحريم هستند طبيعي است که دوست دارند سايه تحريم بالاي سر کشور باشد و روابط ايران با ساير کشورها به حداقل ممکن برسد. در واقع علت حساسيت مخالفان با ظريف آن است که اگر او نامزد انتخابات رياست جمهوري شود، چون نماد آشتي است و مردم مطالبه کاهش تنش و صلح دارند احتمالا در رقابت با سايرين نامزدها موفق شود.

اين فعال سياسي درباره رقابت احتمالي ظريف-قاليباف در انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ اظهار کرد: آقاي ظريف شخصيت ديپلماتيک دارد، مناظرات تلويزيوني نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري قطعا موجب افزايش محبوبيت محمدجواد ظريف نزد افکارعمومي مي شود چون در بحث هاي کلامي خيلي حرفه اي تر از سايرين عمل مي کند.

وي با اشاره به فن بيان و تسلط ظريف به مباحث، ادامه داد: هرچند معتقدم احتمال نامزدي ظريف در انتخابات رياست جمهوري خيلي کم است اما اگر اين اتفاق افتاد آقاي ظريفي را خواهيد ديد که زمان مناظرات تلويزيوني موفق تر از سايرين خواهد بود.

اين نماينده ادوار مجلس درباره قدرت ظريف براي شکست قاليباف در سال ۹۲ به سبک حسن روحاني، بيان کرد: مدل آقاي ظريف فرق مي کند او مودب و اخلاق مدار است و از شيوه هاي آتو گرفتن استفاده نخواهد کرد. به نظرم جامعه فرهيخته کشور او را بهتر مي پذيرد. ضمن آنکه کارنامه و زندگي شفاف و سفيدي دارد و هيچ حرف و حديثي درباره او مطرح نيست که در اين روزگار خيلي نکات مهمي محسوب مي شوند.

وي افزود: شجاعانه از مواضع جمهوري اسلامي ايران در محافل مختلف بين المللي دفاع کرد که اين مسئله حتي به قيمت تحريم او تمام شد اما هيچ گاه در دفاع از منافع ملي کوتاه نيامد و خيلي جدي انجام وظايف خود را به پيش برد.

جعفرزاده درباره اقتصادي بودن فضاي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ و بهتر بودن موقعيت محمدباقر قاليباف نسبت به ظريف، گفت: آقاي قاليباف در اجرا قوي بوده است خوب اگر بشود وزير راه و شهرسازي ايرادي ندارد، همين الان مجلس را مشاهده کنيد، معتقدم آقاي قاليباف موفقيتي را که در شهرداري تهران داشت اصلا نمي تواند در مجلس کسب کند.

وي افزود: آقاي قاليباف اشتباه بزرگي کرد که نماينده مجلس شد، او قطعا در مجلس نمي تواند کار کند. تصميمات و صحبت هاي او نيز نشان مي دهد که اصلا مطالعه اي درباره شرح وظايف مجلس نکرده است و مشاوران خوبي هم ندارد چون نه تنها تحولي را انجام نداده بلکه به سبک و سياق گذشته دارد کار مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر