نماد آخرین خبر

ارزیابی یک اصلاح‌طلب از مجلس یازدهم

منبع
اعتماد
بروزرسانی
ارزیابی یک اصلاح‌طلب از مجلس یازدهم

اعتماد/  داريوش قنبري گفت‌: براي ارزيابي دقيق عملکرد مجلس يازدهم به زمان بيشتري نياز داريم. با وجود اين، آنچه مشاهده مي‌شود در مجلس فعلي مثل مجلس دهم و حتي مجالس هفتم و هشتم تنوع چنداني وجود ندارد. مجلس يازدهم در واقع شبيه‌ترين مجلس به مجلس نهم است.

در همين ۲ ماه و چند هفته‌اي که مجلس يازدهم شروع به کار کرده‌ است مشخص شده که با وجود حضور حداکثري اصولگرايان، نمايندگان اين دوره اختلاف‌هاي شخصي با يکديگر را در برخوردهايشان دخيل مي‌کنند که چنين رفتاري طبعاً نگراني زيادي را در خصوص تاثيرگذاري مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار و ناظر به وجود آورده است.

داريوش قنبري، نماينده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين در اين‌ باره اظهار داشت: براي ارزيابي دقيق عملکرد مجلس يازدهم به زمان بيشتري نياز داريم. با وجود اين، آنچه مشاهده مي‌شود در مجلس فعلي مثل مجلس دهم و حتي مجالس هفتم و هشتم تنوع چنداني وجود ندارد. مجلس يازدهم در واقع شبيه‌ترين مجلس به مجلس نهم است. البته با وجود اينکه در بين نمايندگان اختلافات جناحي نيست،‌ اختلافات شخصي پررنگي مشاهده مي‌شود که مي‌تواند بر اثرگذاري مجلس تاثير منفي بگذارد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به فاصله کم رأي‌هاي منفي و مثبت به وزير پيشنهادي صمت در روز رأي اعتماد گفت: حتي دليل اينکه رأي‌هاي مثبت و منفي آقاي مدرس خياباني فاصله‌ کمي با هم داشتند هم در مسائل شخصي نمايندگان نهفته است، به طوري که بعضي‌ها مسائل شخصي را بهانه قرار دادند و برخي هم نيامدن آقاي روحاني به صحن را دليل رأي منفي به وزير پيشنهادي عنوان کردند.

قنبري توضيح داد: اختلافات شخصي در حالي در اين دوره پررنگ است که اصولگرايان رقيب فکري‌شان را در مجلس نمي‌بينند و به همين دليل درگيري‌هاي داخلي نمود بيشتري پيدا مي‌کند. به نظر من بعد از يک سال مي‌توان تحليلي صحيح‌تر و درست‌تر از ميزان کارايي مجلس يازدهم ارائه داد. هرچند جامعه ذهنيت خوبي از تلاش ۲ماهه مجلس فعلي ندارد.

او در ادامه افزود: به رغم اينکه اصولگرايان حضور يکدستي در بهارستان دارند، برخي از آنها تمايلات تکنوکراتي دارند و بعضي هم افراد تندرو هستند که بايد بين آنها تفاوت قائل شد و همه را با يک چوب نراند. نکته مسلم ديگر هم اينکه مجلس يازدهم مجلسي نيست که اصولگرايان بتوانند تمام و کمال حمايتش کنند.

داريوش قنبري در پايان گفت: تعداد زيادي از نمايندگان فعلي رفتارهاي احساسي دارند که اين نگران‌کننده است و مي‌تواند مجلس را از کارايي بيندازد. به همين دليل بود که رهبري در جلسه‌اي که با نمايندگان داشتند‌ تذکر دادند و به مجلسي‌ها گفتند، از رفتارهاي احساسي و افراطي دوري کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر