نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تحویل پیکر صیادان ایرانی در بندرعباس

منبع
ايلنا
بروزرسانی
تحویل پیکر صیادان ایرانی در بندرعباس

ايلنا/فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانين بين المللي گارد ساحلي امارات و تيراندازي به دو صيادايراني که منجر به کشته شدن آنان شد، گفت: روز گذشته پيکر دو صياد ايراني در بندر عباس تحويل گرفته و به زادگاهشان در استان سيستان و بلوچستان منتقل شد.

احمد علي گودرزي در حاشيه بازديد از يگان هاي مرزي ساحلي قشم اظهارکرد: لنج هاي ايراني به قصد صيد و تجارت و امرار معاش در آب هاي خليج فارس تردد مي کنند و ماموران ديگر کشورها، نبايد در صورت حضور آنان در آب هاي سرزميني به سوي آنان تيراندازي کنند.
وي با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانين بين المللي گارد ساحلي امارات و تيراندازي به دو صيادايراني که منجر به کشته شدن آنان شد، اظهارکرد: با پيگيري وزارت امور خارجه و مرزباني نيروي انتظامي، تعدادي از صيادان دستگير شده لنج ايراني به کشورمان بازگردانده شدند.

فرمانده مرزباني ناجا با اعلام اينکه کشور امارات ضمن عذر خواهي رسمي از جمهوري اسلامي ايران متعهد شد برابر قوانين بين المللي خسارات وارد شده را جبران کند، گفت: روز گذشته پيکر دو صياد ايراني در بندر عباس تحويل و به زادگاهشان در استان سيستان و بلوچستان منتقل شد.


گودرزي با اشاره به آموزش قوانين و مقررات بين الملي و مرزي به صيادان و ساحل نشينان گفت: موارد بسياري از ورود اتباع کشورهاي همسايه به آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران اتفاق افتاده که مرزبانان با قوانين بين المللي و رفتار انسان دوستانه و شايسته با آنان برخورد کرده اند.

فرمانده مرزباني ناجا در پايان خاطرنشان کرد: صيادان بايد با استفاده از تجهيزات مدرن در حوزه مکان يابي بتوانند از ورود به حريم دريايي ساير کشورها جلوگيري کنند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، جمعي از خانواده هاي صيادان آزاد شده با حضور در اسکله شهيد "ذاکري" قشم از فرمانده مرزباني ناجا استقبال و از پيگيري هاي مسئولان وزارت امور خارجه و مرزباني نيروي انتظامي تقدير کردند.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر