نماد آخرین خبر

خطیب‌زاده: پرونده امام موسی صدر را از طرق مختلف دنبال می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
خطیب‌زاده: پرونده امام موسی صدر را از طرق مختلف دنبال می‌کنیم

فارس/  سخنگوي وزارت امور خارجه امام موسي صدر را متعلق به همه منطقه خواند و گفت: با همکاري لبنان اين پرونده را با همه پيچيدگي‌هايش از طرق مختلف دنبال مي‌کنيم و پيگيري‌ها و گفت‌وگوها‌ي دوجانبه و بين‌المللي تا حصول‌ نتيجه ادامه خواهد يافت.

سعيد خطيب زاده سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امروز (شنبه) در سالروز ناپديد شدن امام موسي صدر که امسال مصادف با روز عاشوراي حضرت سيد الشهدا (ع) و حماسه حسيني شده است، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اين شخصيت تاثيرگذار اظهار داشت:  ناپديد شدن امام موسي صدر يکي از مسائل مهمي است که جمهوري اسلامي ايران همواره در طول سال‌هاي گذشته آن را دنبال کرده و همچنان تا رسيدن به نتيجه و روشن شدن واقعيت در دستورکار نگاه خواهد داشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به ابعاد شخصيتي امام موسي صدر افزود: امام موسي صدر  يکي‌ از جريان‌سازترين و تاثيرگذارترين شخصيت‌هايي است که تمام همتش را براي وحدت و عزت مسلمانان، گفت‌وگوي اديان و تقريب مذاهب به کار گرفت. خدمات و زحمات امام موسي صدر به گونه‌اي وسيع است که امروز همه مردم منطقه به ويژه مردم قدرشناس لبنان از آن بهره‌مند هستند. ايشان بنيانگذار مکتب فکري و رفتاري در جهان اسلام و جهان تشيع بوده‌اند که ثمرات آن تا امروز ادامه داشته و هر روز بيشتر از قبل نمود پيدا مي‌کند.

*امام موسي صدر احيا کننده حيات سياسي مستضعفان و محرومان و موسس بسياري از فعاليت‌ها در لبنان

خطيب زاده پيروزي‌ها، شکوفايي و دستاوردهايي که امروز در مقاومت ضد صهيونيستي شاهد آن هستيم را از نتايج حضور امام موسي صدر در لبنان خواند و افزود: امام موسي صدر در لبنان بيش از هر چيز به دليل نقش آفريني در شکل دادن به هسته‌هاي اصلي مقاومت در برابر اشغالگري رژيم صهيونيستي و ايجاد وحدت و همزيستي مسالمت آميز بين پيروان اديان شناخته مي‌شود. 

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به نزديکي فکري ديدگاه امام موسي صدر با امام خميني (ره) افزود: بدون ترديد ايشان را بايد احيا کننده حيات سياسي مستضعفان و محرومان و موسس بسياري از فعاليت‌ها در لبنان به شمار آورد.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ايشان نهضتي را پايه گذاري کرد که مقاومت اسلامي لبنان بر ضد اسرائيل يکي از  ثمرات آن است و مانند مدال افتخار بر قامت لبنان مي‌درخشد.

خطيب زاده با اشاره به همراهي امام موسي صدر با علماي بزرگ لبنان و برخي شخصيت‌هاي برجسته در اين کشور، در موضوعات مهمي چون توانمند سازي محرومان در لبنان، حمايت از مبارزه با اشغال، استعمار، ظلم، تبعيض و استثمار تاکيد کرد: امام موسي صدر  نقش بارزي در آگاهي بخشي به مردم و خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان لبنان به ويژه در دوران جنگ داخلي داشت و فضايي را ايجاد کرد که مسلمانان و مسيحيان در کنار يکديگر همزيستي مسالمت آميزي داشته باشند و امروز لبنان الگوي اين همزيستي مسالمت آميز در جهان به شمار مي‌رود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: تمام تلاش‌هاي امام موسي صدر در اين زمينه‌ها و حمايت قاطعانه وي از آزادي فلسطين و مسجد الاقصي، مورد ناخرسندي مخالفان صلح و آرامش و همزيستي و استقلال در لبنان بود و به همين دليل به دنبال حذف وي از صحنه بودند ولي امروز امام موسي صدر نه تنها به ايران و لبنان، بلکه به همه منطقه تعلق دارد. 

خطيب زاده در پايان بر اهتمام دستگاه ديپلماسي به پرونده امام ‌موسي صدر تاکيد کرد و افزود: ما در وزارت امور خارجه و با همکاري دوستان لبناني پرونده امام موسي صدر را با همه پيچيدگي‌هايي که دارد از طرق مختلف دنبال مي‌کنيم و پيگيري‌ها و گفت‌وگوهايي در سطح دوجانبه و بين‌المللي براي تعيين سرنوشت ايشان و دو همراهشان وجود دارد‌‌ و انشالله‌ تا حصول‌ نتيجه ادامه خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر