نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

رونمایی از هدف مکانیزم انتخابات اصولگرایان برای ۱۴۰۰

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
رونمایی از هدف مکانیزم انتخابات اصولگرایان برای ۱۴۰۰

نامه نيوز/ عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه با اشاره به مواضع عبدي و حجاريان درباره انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: اين اظهارات نشان مي دهد که خود اصلاح طلبان مي دانند مشکلاتي که براي کشور به وجود آمده منشأ گرفته از سياست هاي اقتصادي آنها است و اين سياست ها نتوانستند گره هاي اقتصادي کشور را باز کنند.

اصلاح طلبان اين روزها به جاي آنکه تمرکز خود را براي تجميع توان و احياي سرمايه اجتماعي بگذارند، خيلي به تئوري پردازي و لوث کردن انتخابات رياست جمهوري 1400 همت مي گمارند. ابتدا عباس عبدي اعلام کرد که «بهتر است جايگاه رياست جمهوري حذف و نخست وزيري احيا شود»، چند روز بعد سعيد حجاريان گفت «انتخابات تک نامزدي برگزار کنيم تا کسي به زحمت نيفتد».

حميدرضا ترقي در گفتگو با نامه نيوز در واکنش به اظهارات عبدي و حجاريان گفت: اصلاح طلبان وقتي سرمايه اجتماعي شان را از دست مي دهند و احساس مي کنند به دليل عملکرد ضعيف شان و عدم توجه به مطالبات مردم و حل نشدن مطالبات مردم، جايگاهي بين مردم ندارند، انتخابات را زير سئوال مي برند و مي گويند «انتخابات نيست و انتصابات است» يا علامت سئوال روي صحت انتخابات مي گذارند يا قهر مي کنند و مشارکت نمي کنند.

وي با اشاره مشي اصلاح طلبان در ادوار مختلف انتخابات افزود: آنها هر گاه احساس کنند در موقعيت پايين تري نسبت به رقيب هستند تن به واقعيت ها نمي دهند و اين گونه موضع مي گيرند که «براي اين مردم به ما رأي ندادند چون کانديداهاي اصلاح طلب تأييد صلاحيت نشدند و شانسي براي رقابت وجود نداشت». در واقع مدعي هستند که آزادي در انتخاب نامزد براي مردم وجود ندارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه با اشاره به مواضع عبدي و حجاريان يادآور شد: اين اظهارات نشان مي دهد که خود اصلاح طلبان مي دانند مشکلاتي که براي کشور به وجود آمده منشأ گرفته از سياست هاي اقتصادي آنها است و اين سياست ها نتوانستند گره هاي اقتصادي کشور را باز کنند.

وي با بيان اينکه در طول 7 سال گذشته اصلاح طلبان حل همه مسائل را شرطي کردند، ادامه داد: آنها حل مسائل را مشروط به برجام و حل مسائل بين المللي کردند. لذا به نظر مي رسد طرفند هميشگي اصلاح طلبان است که از چنين موضعي استفاده کنند در حاليکه مردم هميشه براساس عملکرد افرادي که در قدرت هستند ارزيابي دقيقي دارند و براساس اين ارزيابي سعي مي کند اگر جريان حاکم بر قدرت نتوانست مشکلات کشور و جامعه را حل و مطالبات عمومي را محقق کند، به گروه ديگري روي مي آورند.

ترقي درباره آخرين وضعيت مکانيزم انتخاباتي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري آينده، با اشاره به نهايي شدن و فعاليت اين مکانيزم يادآور شد: هم اکنون در حال مشخص کردن الزامات و فرايند رسيدن به تشکيل دولت جوان و انقلابي هستيم و امور طبق زمان بندي مشخص شده، دارد پيش مي رود.

اين فعال سياسي اصولگرا درباره تأثير صحبت هاي فتاح بر مکانيزم انتخاباتي اصولگرايان تأکيد کرد: خير، اينها روش هايي است که بعضي ها ممکن است در انتخابات از آن براي جلب توجه افکارعمومي استفاده کنند اما خيلي تأثيري بر فرايند انتخابات ندارد.

اين فعال سياسي اصولگرا درباره زمان رسمي اعلام تشکيلات انتخاباتي اصولگرايان اظهار کرد: کارها در قالب شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب در سطح کشور هم اکنون دنبال مي شود، البته براساس آسيب شناسي انتخابات گذشته بازسازي هايي در ساختار اين شورا اعمال مي شود. اولويت امروز کشور حل مشکلات اقتصادي مردم است بنابراين به نظرم از دي ماه به بعد فضاي کشور انتخاباتي مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر