نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش ایران به گزارش سفارشی یک رسانه‌ آمریکایی

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش ایران به گزارش سفارشی یک رسانه‌ آمریکایی

فارس/ سخنگوي وزارت خارجه با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشي و مغرضانه يکي از رسانه‌هاي آمريکايي عنوان کرد: ايران همانگونه که بارها اعلام کرده پيگيري حقوقي بين‌المللي در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سليماني را در تمامي سطوح ادامه خواهد داد و اين اقدام تروريستي را نه مي‌بخشد و نه فراموش مي‌کند.

سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به اتهامات مطروحه در گزارش سفارشي، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در يکي از رسانه‌هاي آمريکايي واکنش نشان داد.

سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه  با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشي، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در يکي از رسانه‌هاي آمريکايي که تلاش دارد براي واقعي نشان دادن آن به اظهارات يک مقام به ظاهر دولتي آمريکا استناد کند، اظهار داشت: به مقام‌هاي آمريکايي توصيه مي‌کنيم از توسل به روش‌هاي تکراري و پوسيده براي فضاسازي ضدايراني در صحنه بين‌المللي دست بردارند. 

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک عضو مسئول جامعه بين‌الملل پايبندي مداوم خود به اصول و عرف ديپلماتيک بين‌المللي را اثبات کرده است. در مقابل اين ايالات متحده و رژيم فعلي در کاخ سفيد است که خصوصا در سال‌هاي اخير با اقدامات بيشمار خارج از روش‌ها  و نرم‌هاي پذيرفته شده بين المللي از جمله طراحي و اجراي ده‌ها نقشه ترور و مداخلات نظامي و اطلاعاتي، خروج از توافقات پرشمار بين‌المللي، نقض تماميت ارضي کشورها و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سليماني فرمانده سرافراز مبارزه با تروريسم، بي‌اعتنايي خود به اصول اوليه ديپلماتيک را به نمايش گذاشته و به رژيمي سرکش در عرصه بين‌الملل بدل شده است. 

خطيب زاده در ادامه اظهار داشت: اظهارات بي اساس و بي‌پايه‌اي از اين دست بخشي از کارزار ضداطلاعاتي دولت ترامپ بر عليه ايران مي‌باشد. تمسک رژيم ايالات متحده به اتهام‌زني و دروغ‌پردازي ضدايراني در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري امريکا و همزمان با فشارهاي اين رژيم براي سوء استفاده از ساز و کارهاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد با هدف افزايش فشار بر مردم ايران امري قابل پيش‌بيني بود، با اين حال چنين اقدامات و خبرسازي‌هايي که احتمالا در آينده نيز ادامه خواهد يافت، قطعا بي‌نتيجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامي‌هاي مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوري اسلامي ايران خواهد افزود.

سخنگوي دستگاه سياست خارجي در پايان تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همانگونه که بارها اعلام کرده است پيگيري حقوقي بين‌المللي در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سليماني را در تمامي سطوح ادامه خواهد داد و اين اقدام تروريستي را نه مي‌بخشد و نه فراموش مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر