نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جزئیات نشست دولتی‌ها و مجلسی‌ها درباره بازار بورس

منبع
خانه ملت
بروزرسانی
جزئیات نشست دولتی‌ها و مجلسی‌ها درباره بازار بورس

خانه ملت/ رئيس مجلس با تاکيد بر مديريت و تنظيم حرفه‌اي بازار سرمايه گفت: مجلس با جديت پيگير تقويت و تثبيت بازار سرمايه به عنوان منبع تامين مالي است.
 
نشست مشترک وزير امور اقتصاري ودارايي، رئيس سازمان بورس، معاون بانک و بيمه وزير اقتصاد با روساي کميسيون‌هاي اقتصادي مجلس و حضور محمدباقر قاليباف رئيس مجلس با هدف بررسي وضعيت بازار سرمايه صبح امروز (۲۴ شهريور) در تالار آيينه برگزار شد.

در ابتداي اين نشست فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و داراريي برنامه دولت را براي تنظيم‌ بازار سرمايه، پيرو جلسه غيرعلني ديروز (۲۳ شهريور) مجلس ارائه و از تغيير ساختار و تلاش ويژه به منظور تثبيت بازار سرمايه خبر داد.

در ادامه اين نشست، حسن قاليباف رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئياتي را از ساز وکار پيشنهادي بورس براي اجراي مصوبه روز پنجشنبه شوراي عالي بورس تشريح کرد.

پس از آن محمدباقر قاليباف رئيس مجلس با تاکيد بر مديريت و تنظيم حرفه‌اي بازار سرمايه تاکيد کرد که مجلس بر اساس وظيفه نظارتي خود به منظور اجراي قوانين، با دقت پيگير توليد، تقويت و تثبيت بازار سرمايه به عنوان منبع تامين مالي است.

وي يادآور شد: راهکارهاي کارشناسي شده مانند افزايش حجم تعهدات بازارگرداني، خريد سهام خزانه، انتشار اوراق تبعي، تنظيم منطقي دامنه نوسان و حجم مبنا و از همه مهمتر آموزش و ترويج فرهنگ سازي به منظور افزايش دانش و تخصص سهامداران حقيقي بايد در دستور کار قرار گيرد.

گفتني است، در پايان اين نشست مقرر شد با هماهنگي انجام شده اجراي تصميمات و اقدامات مطروحه به صورت مستمر از سوي نمايندگان مجلس پيگيري شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر