نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش نیروی هوایی ارتش درباره بسته شدن فرودگاه چابهار

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش نیروی هوایی ارتش درباره بسته شدن فرودگاه چابهار

ايرنا/ کارشناس امور اراضي و املاک نيروي هوايي ارتش در واکنش به ادعاي يک مقام منطقه ‌آزاد چابهار مبني بر بستن فرودگاه چابهار توسط اين نيرو گفت: «مسئولين منطقه‌ آزاد از سال ۱۳۹۷ حدود ۲۵۰ هکتار از اراضي پايگاه را براي تامين زيرساخت‌هاي فرودگاه فعلي دريافت کرده‌اند اما متعاقب آغاز فاز عملياتي فرودگاه جديد از انجام تعهدات خودداري کرده‌اند.»

در پي درج مصاحبه سعيد چلندري معاون حمل و نقل و ترانزيت منطقه آزاد چابهار در خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در تاريخ ۲۱ شهريور ۹۹ و ادعاي وي مبني بر اقدام نيروي هوايي به بستن فرودگاه چابهار به روي پروازهاي غير نظامي، کارشناس امور اراضي و املاک نهاجا به اين اظهارات پاسخ داد.

کارشناس امور اراضي و املاک نيروي هوايي در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: بعنوان سربازان ملت در برهه‌هاي مختلف اعم از جنگ تحميلي و حوادث طبيعي، عشق و علاقه خود را به مردم شريف ميهن‌مان ثابت کرده‌ايم، نمي‌توانيم در اتخاذ تصميم‌هاي خود امنيت و جان مردم عزيزمان را ناديده بگيريم.

وي افزود: عمل مسئولان استاني به تعهداتشان تنها راه حل مشکل ايجاد شده است و قطعا به محض رفع مشکلات و تامين امنيت پروازها، کمافي السابق، به خدمت رساني به مردم منطقه و نقش آفريني در توسعه اقتصادي اين خطه عزيز افتخار خواهيم کرد.

کارشناس امور اراضي و املاک نيروي هوايي خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مردم شريف منطقه مطلع باشند در واگذاري اراضي نيروهاي مسلح، برابر مصوبات ابلاغي به ارتش مي‌بايست معادل ريالي يا زمين معوض دريافت گردد، ليکن نيروي هوايي در ازاي واگذاري ۲۵۰ هکتار زمين از اراضي پايگاه کنارک، از سال ۹۷ تاکنون هيچ گونه ما به ازايي درخواست نکرده و آن را هديه‌اي براي رشد و توسعه اقتصادي و محروميت زدايي منطقه قلمداد کرده است.

وي گفت: مسئولين منطقه آزاد چابهار، ۲۵۰ هکتار از اراضي پايگاه کنارک را از سال ۹۷ با هدف تأمين زيرساخت‌هاي فرودگاه فعلي دريافت کرده‌اند، ليکن متعاقب آغاز فاز عملياتي فرودگاه جديد، از انجام تعهدات خود، خودداري نموده‌اند که اين اقدام منتهي به کاهش سطح ايمني پروازها شده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: فرودگاه فعلي از زيرساخت‌هاي لازم برخوردار بوده و صرفا با کمتر از ده درصد از هزينه ساخت فرودگاه جديد، امکان بهره برداري مورد انتظار منطقه آزاد براي توسعه اقتصادي را داشته و الباقي اعتبار مي توانست صرف رفع محروميت از منطقه گردد.

کارشناس امور اراضي و املاک نيروي هوايي تصريح کرد: مستندات موجود، صورت جلسه‌ها و توافق نامه‌ها کاملا گوياي ميزان نقش آفريني اين اقدام خوب و ارزنده براي عموم شريف منطقه بوده که اصلح است مسئولان به توافقات و ابلاغيه‌ها و مستندات مراجعه فرمايند.

وي تأکيد کرد: فرافکني‌ها و رسانه‌اي کردن موضوع به شکل کاملا تحريف شده و تشويش اذهان عمومي نتيجه‌اي نداشته و مردم شريف منطقه همراهي فرزندان ملت در نيروهاي هوايي در حوادث گوناگون از جمله سيل اخير را فراموش نخواهند کرد. به همين دليل به مصلحت نيست بيش از اين به جزئيات موضوع پرداخته شود و از متوليان امر در منطقه آزاد و مسئولين استاني انتظار دارد واقع گرايانه و به دور از خرج کردن مطالبي که مورد سوء استفاده بيگانگان و دشمنان قرار مي‌گيرد، اظهارنظر کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر