نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

گزافه‌گویی ترامپ علیه ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
گزافه‌گویی ترامپ علیه ایران

فارس/ رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه تهديدهاي پوشالي خود عليه ايران، مدعي شد که هر حمله‌اي عليه منافع ايالات متحده را با «شدت هزار برابر» پاسخ خواهند داد.

«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور ايالات متحده صبح امروز (سه‌شنبه) با استناد به گزارش‌هاي دروغ و بي‌اساس برخي رسانه‌هاي آمريکايي به تهديد جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

ترامپ در صفحه توئيتر خود نوشت: «بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌اي، ايران احتمالا در حال برنامه‌ريزي يک ترور يا حمله ديگري عليه ايالات متحده براي گرفتن انتقام کشتن [سردار] سليماني است که به دليل برنامه‌ريزي او براي حمله‌اي در آينده، قتل نيروهاي آمريکايي و رنجي که سال‌ها ايجاد کرد، انجام شد».

وي که گويا انتقام موشکي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مجروح شدن حدود ۱۰۰ نظامي آمريکايي را فراموش کرده، اينگونه ايران را تهديد کرد: «هر حمله‌اي توسط ايران به هر شکلي عليه ايالات متحده، با حمله‌اي به ايران با شدت ۱۰۰۰ برابر پاسخ داده مي‌شود!»


«مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا نيز با مانور تبليغاتي در خصوص يک ادعاي بي‌اساس و بدون سند مبني بر تصميم ايران براي ترور سفير آمريکا در آفريقاي جنوبي، گفت که واشنگتن اين هشدار را جدي مي‌گيرد.
وي افزود که چنين اقدام‌هايي در هر زمان و هر مکاني غيرقابل قبول خواهد بود و آمريکا هر کاري که براي حفاظت از کارکنان وزارت خارجه و هر کدام از شهروندان خود در هر يک از بخش‌ها لازم باشد، انجام خواهد داد.

روز گذشته بود که نشريه آمريکايي «پالتيکو» بدون ارائه کردن هيچگونه مدرکي و صرفاً جهت دادن فرصتي به ترامپ براي خودنمايي پيش از انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر، مدعي شده بود که ايران قصد دارد براي گرفتن انتقام ترور جنايت‌کارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سليماني» فرمانده شهيد نيروي قدس سپاه به دست تروريست‌هاي سنتکام، عليه يک ديپلمات آمريکايي اقدام کند.
سخنگوي وزارت خارجه آفريقاي جنوبي نيز در واکنش به اين ادعاي نشريه آمريکايي درباره تهديد ايران براي سفير آمريکا در اين کشور، ابراز تعجب کرده و گفت اين کشور هيچ اطلاعي در اين خصوص ندارد.
اين در حالي است که مسئولان جمهوري اسلامي ايران نه تنها بارها تاکيد کرده‌اند که انتقام ترور سردار سليماني در سطحي به همان رتبه انجام خواهد شد بلکه گفته‌اند حتي سر ترامپ نيز به اندازه يک کفش سردار شهيد اسلام نمي‌ارزد.
سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشي، مغرضانه و هدفمند منتشرشده در رسانه‌هاي آمريکايي، اظهار داشت: به مقام‌هاي آمريکايي توصيه مي‌کنيم از توسل به روش‌هاي تکراري و پوسيده براي فضاسازي ضدايراني در صحنه بين‌المللي دست بردارند.
سخنگوي دستگاه سياست خارجي کشورمان همچنين تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، پيگيري حقوقي بين‌المللي در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سليماني را در تمامي سطوح ادامه خواهد داد و اين اقدام تروريستي را نه مي‌بخشد و نه فراموش مي‌کند.
همچنين  سيدعباس موسوي سفير کشورمان در باکو در توييتي با انتشار تصويري از شهيد سردار حاج قاسم سليماني، نوشت: «بهاي ترور ناجوانمردانه قهرمان جهاني مبارزه با تروريسم، بسيار بسيار بيشتر از يک سفير نگون‌بخت آمريکايي در گوشه‌اي از دنياست. جاي آن سفير بودم، از همه راه‌هاي ممکن استفاده مي‌کردم تا بفهمم چرا دولت تروريستي آمريکا اين‌گونه عجيب اما ناشيانه به فکر حذف تو افتاد؟!»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر