نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

چرا مراسم عزاداری در محضر رهبر انقلاب بدون حضور عزاداران برگزار شد؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
چرا مراسم عزاداری در محضر رهبر انقلاب بدون حضور عزاداران برگزار شد؟

تسنيم/ وزير بهداشت با بيان اينکه به مقام معظم رهبري عرض کرده بوديم تعداد محدودي عزادار مي‌‌توانند در حسينيه‌‌اي که ايشان حضور دارند حاضر باشند، به پاسخ مقام معظم رهبري درباره چرايي برگزاري اين مراسم بدون حضور عزاداران اشاره کرد.

دکتر سعيد نمکي امروز در نشستي که با حضور رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در اوج تحريمها با لطف خدا و کمک شما عزيزان عزت براي جمهوري اسلامي ايران خلق شد؛ نگهداشت اين عزت و اين‌که بگوييم حکومت مبتني بر دين مبين اسلام رويکرد خوبي داشت، اهميت ويژه‌‌اي دارد.

وي افزود: بايد به حساسيت‌‌هاي موجود توجه داشته باشيم تا برخي افراد که به طور ناجوانمردانه برنامه‌‌ريزي کرده‌‌اند که مسائل مربوط به کرونا را به پاي اسلام، محرم، ليالي قدر و ... بنويسند، اجازه اين کار را نداشته باشند؛ اين در حالي است که مردم متدين ما مسائل بهداشتي را به خوبي مراعات مي‌‌کنند اما سواحل انگليس و برخي مراکز آمريکا مملو از عدم رعايت پروتکل‌‌ها هستند؛ ما بايد نسبت به اين فتنه‌‌ها هوشيار باشيم زيرا ما در ليالي قدر در مساجد، جز همراهي و رعايت پروتکل‌‌ها نديديم.

نمکي با بيان اين‌‌که بايد يک پروتکل سختگيرانه براي مدارس تعريف کنيم، خاطرنشان کرد: ديروز نامه‌‌اي به ستاد کرونا ابلاغ کردم که با توجه به خيز جديد بيماري، بايد پروتکل سختگيرانه‌‌اي تدوين کنيم و براي رعايت نکات بهاشتي بايد تصور کنيم که همه نقاط کشور در وضعيت قرمز است.

وزير بهداشت با بيان اين‌‌که بايد اصل را در کل کشور بر رعايت حداکثري پروتکل‌‌ها بگذاريم، خاطرنشان کرد: بايد با حداقل نمازگزار و حداکثر رعايت پروتکل‌‌ها، مراسم عبادي خود را برگزار کنيم همچنين بايد پروتکلي براي فصول سرد سال تدوين کنيم زيرا در برخي مناطق، امکان برگزاري اين مراسم در فضاي روباز  نيست.

وي ضمن قدرداني از حمايتهاي مقام معظم رهبري، با بيان اين‌‌که به مقام معظم رهبري عرض کرده بوديم تعداد محدودي عزادار مي‌‌توانند در حسينيه‌‌اي که ايشان حضور دارند حاضر باشند، يادآور شد: ايشان فرمودند که "چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نبايد در فضاي مسقف برگزار شود، من مکلف به رعايت پروتکل‌‌ها هستم."

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر