نماد آخرین خبر

نظر شخصی یک اصلاح‌طلب درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نظر شخصی یک اصلاح‌طلب درباره کاندیداتوری جهانگیری و هاشمی

باشگاه خبرنگاران/ فعال سياسي اصلاح طلب درباره احتمال کانديداتوري جهانگيري و هاشمي توضيحاتي را ارائه داد.

 قربانعلي قائمي فعال سياسي اصلاح طلب درباره انتخابات آينده رياست جمهوري کشورمان گفت: سال بعد يک انتخابات رياست جمهوري و يک انتخابات شوراهاي شهر در کشورمان برگزار خواهد شد و از همين رو اين مقطع بسيار مهمي براي کشور محسوب مي‌شود.

او ادامه داد: با اين حال بايد بگويم که متاسفانه نشانه‌هاي خوبي براي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ نداريم؛ زيرا انتخاباتي هم که اخيرا براي مجلس برگزار شد، نشانه‌هاي برگزاري يک انتخابات پرشور را نداشت که يکي از دلايل آن به سبب شرايط بحراني کرونا و ديگري هم به سبب وضعيت ما در اقتصاد و صنعت است.

قائمي افزود: علاوه بر اين ما هيچ تضميني براي کانديداها و ساير افرادي که مي‌خواهند در اين عرصه وارد شوند ايجاد نکرديم و اين موضوعي است که ما را منفعل‌تر کرده و شرايط را بري سال ۱۴۰۰ سخت‌تر مي‌کند، بنابراين دلسوزان نظام و کشور که به آينده اين نظام اميد و اعتماد دارند بايد حتما زمينه‌هاي مشارکت حداکثري مردم را فراهم کنند، پس از آن ما مي‌توانيم درباره کانديدا‌هاي احتمالي ۱۴۰۰ صحبت کنيم.

فعال سياسي اصلاح طلب گفت: موضوع جالب توجه اين است که اخيرا يک نگاه در داخل کشور شکل گرفته که انتخابات پارلماني را در کشور تبليغ مي‌کند و بسياري هم اين موضوع را تاييد مي‌کنند که اگر اين نظام پارلماني بتواند در ۱۴۰۰ کليد بخورد، مسير انتخاباتي ما به سمت ديگري خواهد رفت که من شخصا به اين موضوع اميدوار نيستم، زيرا براي اين مسئله در ابتدا ما نياز به تغيير در قانون اساسي داريم.

عضو شوراي مرکزي حزب جمهوريت درباره نام‌هايي که به عنوان کانديداي جريان اصلاحات مطرح هستند بيان کرد: ترجيح مي‌دهم که از آوردن نام افراد پرهيز کنم؛ اما هم آقاي جهانگيري و هم آقاي هاشمي داراي تجارب بسياري در عرصه سياست هستند و نامشان در دوره‌هاي پيشين رياست جمهوري هم مطرح شده است؛ آقاي جهانگيري در انتخابات قبل کانديداي رياست جمهوري شد و برنامه‌ها و نظرات خود را ارائه کرده است.

او اضافه کرد: آقاي هاشمي هم جداي از اينکه فرزند آيت الله هاشمي است رئيس شوراي شهر بوده، بحث مترو را در شوراي شهر پيگيري کرده و از شرايط سني خوبي هم برخوردار است، اما اگر من به عنوان يک فرد بخواهم نظر شخصي خود را ارائه دهم واقعيت اين است که هيچ کدام از اين دو فرد را براي عبور از بحران قوي نمي‌دانم.

قائمي افزود: به خصوص اينکه نظام حزبي و نظامي که بايد در کشور پشتيبان رئيس جمهور باشد در بدترين وضعيت ممکن قرار دارد؛ معتقدم افرادي که بايد براي کانديداتوري رياست جمهوري آينده کانديدا ‌شوند، حتما برنامه محور باشند و بتوانند حمايت‌هاي احزاب، گروه‌ها، تشکل‌ها و طبقات مختلف جامعه را براي خود جلب کنند تا بتوانند در عرصه انتخابات وارد شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر