نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ولایتی: امارات و بحرین هزینه اقدام خفت‌بارشان را پرداخت می‌کنند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ولایتی: امارات و بحرین هزینه اقدام خفت‌بارشان را پرداخت می‌کنند

تسنيم/ سيزدهمين نشست فوق العاده مجمع جهاني بيداري اسلامي، از طريق ارتباط تصويري با صاحب نظران حدود ۵۰ کشور اسلامي از تهران هم‌اکنون در حال برگزاري است.


آقاي علي اکبر ولايتي دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي که براي برگزاري اين مجمع در خبرگزاري تسنيم حضور يافته، با تببين اهداف برگزاري اين نشست فوق العاده، تصريح کرد: پيرو اقدام نادرست و بسيار مضر سران امارات و بحرين در به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي، موج مخالفت‌ها در سراسر جهان اسلام عليه اين اقدام برخاست. مجمع جهاني بيداري اسلامي وظيفه خود مي‌داند که در اين باره اقدامي کند و به درخواست بسياري افراد دلسوز و صاحب نظر، نشست فوق العاده شوراي عالي بيداري اسلامي تشکيل خواهد شد.
مشروح اين نشست به صورت زنده از طريق توييتر رسمي خبرگزاري تسنيم در حال پخش است و همچنين به صورت مکتوب در سايت خبرگزاري پوشش داده مي‌شود.
آقاي ولايتي در اين نشست با اشاره به اقدام خيانت بار امارات و بحرين در سازش با رژيم صهيونيستي گفت: اقدام برخي دولت‌هاي وابسته حاشيه خليج فارس بناي خانه بر روي آب است
وي اضافه کرد: برخي دولتهاي وابسته حاشيه خليج فارس به اميد حمايت پوشالي آمريکا از آنان تبديل به عروسک خيمه شب بازي آمريکا و اسرائيل شده اند و اميد پوچ بر هيچ بسته و خانه‌اي بر روي آب بنا کرده‌اند. و آنها هزينه اين اقدام خفت‌بار را پرداخت مي‌کنند.

متن کامل سخنان آقاي ولايتي در اين نشست به شرح ذيل است:
دکتر ولايتي در سيزدهمين نشست شوراي عالي مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: فلسطين، قبله اول مسلمين طي هفتاد سال اخير و کليدي ترين و محوري‌ترين مسئله جهان اسلام است.
وي در اين نشست مجازي و غير حضوري که روز چهارشنبه 26 شهريور با حضور جمعي از مسئولين، علماء، انديشمندان، اساتيد دانشگاه و فرهيختگان جهان اسلام برگزار شد طي سخناني با اشاره به اين که دشمنان مقاومت اسلامي در سطح منطقه و بين الملل طي دهه هاي اخير سناريوهاي مختلفي در جهت حفظ منافع استکباري و استثماري خويش طراحي و اجرا نموده‌اند افزود: پياده سازي طرح خاورميانه بزرگ، حمله مستقيم به عراق و افغانستان، جنگ و جنايت عليه لبنان و غزه بي‌دفاع،  انحراف جريان بيداري اسلامي، تشکيل، راه اندازي و تجهيز گروه هاي تکفيري و کشتار صدها هزار انسان بي‌گناه در سطح منطقه توسط قاتلان نيابتي، ترور ناجوانمردانه فرمانده شجاع و دلاور جبهه مقاومت حاج قاسم سليماني و غيره  بخشي از راهبردها  و طرح هاي خباثت آميز نظام سلطه در سطح منطقه غرب آسيا براي مقابله با ارزش‌ها و آرمان‌هاي اسلام ناب بوده است.
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي با تاکيد بر اين که فلسطين، قبله اول مسلمين طي هفتاد سال اخير کليدي‌ترين و محوري‌ترين مسئله جهان اسلام است افزود: تلاش‌هاي دشمنان در طي هفتاد سال اخير در جهت حذف تدريجي فلسطين از نقشه منطقه و جعل رژيم اشغالگر قدس به جاي آن بوده است و استکبار با توطئه ها و طرح هاي گوناگون همواره تلاش دارد که اين مسئله اساسي را از اولويت اول جهان اسلام خارج سازد.
آقاي ولايتي نيم قرن مقاومت و 50 سال سازش نابرابر را حامل  ايجاد دو  گفتمان سازش و مقاومت در منطقه دانست و تصريح کرد: پس از شکست اعراب در جنگ شش روزه از اسرائيل غاصب، ده‌ها مذاکره و  نشست سازش بين اعراب و رژيم صهيونيستي با بازيگرداني ايالات متحده روي داده است، و در طول همه مذاکرات نه تنها دستاوردي براي مردم مظلوم فلسطين نداشته بلکه نتيجه عکس داشته و موجب زياده خواهي، ادامه شهرک سازي، اخذ امتيازات بيشتر و نهايتاً گسترش دامنه زياده خواهي هاي خود از فلسطين به تمامي کشورهاي عربي است.
وي با تشريح پيامدهاي گفتمان مقاومت در سطح منطقه افزود: مجاهدت و مقاومت شجاعانه مردم فلسطين، به طور خاص و برجسته اثرات اين گفتمان در قضيه فلسطين و سير اعجاز گونه انتفاضه سنگ تا موشک را پديد آورده و هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي را در جنگ هاي نابرابر 8 روزه، 51، 22 و دو روزه مقاومت غزه از بين برده است اما صهيونيزم بين الملل به دنبال حذف کامل فلسطين از جهان اسلام است. طرح معامله قرن شوم‌ترين  نقشه دشمنان اسلام به عنوان مکمل گام‌هاي سازش، نقاب نفاق را از چهره استکباري سازشگران و سازش طلبان کنار زده و ماهيت  استعمارگري نوين آنان را براي مردم منطقه و جهان آشکار ساخته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به نخبگان و انديشمندان، شرايط بسيار شکننده و متزلزل رژيم صهيونيستي و هم پيمان او آمريکاي جنايتکار، عدم تحقق وعده هاي انتخاباتي رئيس جمهور فعلي آمريکا، استمرار جريان مقاومت و جسارت برگرفته از اعتماد بنفس و خود باوري بيش از پيش جوانان فلسطيني در مقابله با اشغالگري، انزواي منطقه‌اي رژيم صهيونيستي، تغيير معادله قدرت به نفع فلسطيني‌ها را از جمله ديگر آثار و پيامدهاي جريان مقاومت دانست.
دکتر ولايتي افزود: علاوه بر اين سرپوش گذاردن به چهره تروريستي نظام استکباري آمريکا، اسرائيل و ايادي آنان، مهاجرت معکوس از سرزمين‌‎هاي اشغالي، محدود کردن حوزه نفوذ و قدرت محور مقاومت همگي محور غربي، عربي، عبري را بر آن داشته تا براي  برون‌رفت از چالش‌هاي داخلي و بين‌المللي و جلوگيري از پيامدهاي رويکرد مقاومت خود طرحي جديد با بازيگري هم‌پيمانان وابسته و نيابتي خود در منطقه به اجرا درآورند. عادي سازي روابط  برخي کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي، نقشه مشترک آمريکا و اسرائيل براي نابودي مساله فلسطين و تسلط بر ثروت و منابع حياتي کشورهاي عربي در اين راستا قابل ارزيابي است.
وي با تاکيد بر اين که اين طرح شوم پيش زمينه اجراي کامل طرح معامله قرن و نمايشي تبليغاتي است تصريح کرد: برخي دول وابسته حاشيه خليج فارس به جاي تکيه به وعده هاي الهي، وحدت کلمه، اراده‌هاي مردمي و ظرفيت هاي بي‌بديل جهان اسلام اميد پوچ بر هيچ بسته اند و خانه اي بر روي آب بنا کرده اند، به گونه‌اي که هم هزينه و هم پيامدهاي اين سازش و عادي سازي خفت بار را بايد از سرمايه‌ هاي ملي و معنوي کشورهايشان پرداخت نمايند.
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ظرفيت‌هاي بي‌نظير مادي و معنوي جهان اسلام، اتکاء به وعده‌ها و امدادهاي الهي و تکيه بر آيه شريفه "نصر من الله و فتح قريب"، اتحاد، انسجام و مقاومت امت اسلامي در مقابل زياده خواهي و طرحهاي خباثت بار دشمنان و فريب خوردگان، سست شدن هرچه بيشتر روند سازش و تقويت عزم و اراده روز افزون جريان مقاومت را تنها  راه علاج و تحقق آرمان فلسطين اعلام کرد.
وي در پايان با اشاره به شرايط حساس و توطئه‌هاي آشکار  و پنهان دشمنان همچون هتک حرمت و اهانت به ساحت کبريايي رسول خاتم پيامبر رحمت(ص) بر نقش بي بديل و تأثيرگذار نخبگان و انديشمندان در هدايت و تنوير افکار عمومي جوامع اسلامي و بشري تاکيد کرد و خواستار موضع‌گيري صريح و قاطعانه انديشمندان جهان اسلام و آزاديخواهان نسبت به روشنگري و بصيرت بخشي از زواياي پنهان و نيات واقعي طرح شوم آمريکايي - اسرائيلي معامله قرن و عادي سازي روابط برخي دول عربي با قاتلان خود و ملت مظلوم فلسطين که نمونه آن را در جنايت صبرا و شتيلا شاهد بوديم و امروز سالروز آن است، حمايت از حرکت جبهه مقاومت و جريان مقابله و مبارزه با استعمارگران را  خواستار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر