نماد آخرین خبر

بیانیه پایانی سیزدهمین نشست مشورتی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه پایانی سیزدهمین نشست مشورتی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی

ايسنا/ شرکت کنندگان در سيزدهمين نشست مشورتي شوراي عالي مجمع بيداري اسلامي در بيانيه‌اي هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را محکوم کرده و بر دفاع از آرمان‌هاي فلسطين تاکيد کردند.

متن بيانيه به شرح زير است؛ با استعانت از پيشگاه خداوند متعال و همزمان با ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان  سيزدهمين  نشست شوراي عالي مجمع بيداري اسلامي با حضور بيش از  50  نفر از علما، فقها، انديشمندان ، نخبگان و فرهيختگان جهان اسلام بنا به دعوت مجمع جهاني بيداري اسلامي، در روز چهارشنبه 26  شهريور ماه 1399 هجري شمسي و مصادف با ۱۶ سپتامبر 2020 ميلادي و 27 محرم الحرام 1442 هجري قمري بصورت مجازي و  وبينار برگزار شد.
انديشمندان و فرهيختگان حاضر در اين وبينار ضمن ابراز خرسندي از توفيقات جبهه مقاومت منطقه‌اي با توجه به موقعيت زماني و مسايل خطير و سرنوشت‌ساز پيش‌روي جهان اسلام بر نکات ذيل تأکيد نمودند:
 1- فلسطين مسئله اول جهان اسلام است، جنبش‌هاي فلسطيني طي 70 سال با اتخاذ رويکردهاي مذاکره و مقاومت براي احقاق حقوق حقه خويش و تعيين سرنوشت و استقلال فلسطين، تلاش‌هاي زيادي را بعمل آورده‌اند. در رويکرد مذاکرات طولاني به غير از بدعهدي، امتيازگيري، فرصت‌سوزي و توسعه شهرک سازي و حمايت همه جانبه استکبار جهاني از رژيم اشغالگر قدس هيچ دستاوردي ملموسي نصيب ملت مظلوم فلسطين نشده است.
 اما در دهه‌هاي اخير و در رويکرد مقاومت با تکيه بر احکام نوراني قرآن و با تمسک به آيه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" تحولات عميق را در صحنه سياسي، امنيتي و نظامي شاهد بوده ايم و ملت مظلوم فلسطين در مقابل ظلم و ستم، آوارگي، کوچ اجباري، تخريب منازل، ويراني، کشتار و ... چاره‌اي جز مبارزه معقول و منطقي بعنوان تنهاترين راه و بهترين روش مقاومت  برايش باقي نمانده است.

 2- متأسفانه در هفته هاي اخير شاهد عادي سازي و آشکار شدن روابط خفت بار دول مرتجع عربي بحرين و امارات متحده با رژيم مجعول صهيونيستي بودهايم. آمريکاي جهانخوار با هماهنگي و فشار صهيونيسم بين الملل و همکاري برخي شيوخ عرب به دنبال اجراي طرح خائنانه معامله قرن است.به رسميت شناختن انتقال پايتخت از تل آويو به اورشليم، پذيرش بلندي‌هاي جولان به عنوان بخشي از خاک رژيم صهيونيستي توسط آمريکا، برگزاري همايش‌هاي بين المللي در بحرين و اروپا و در نهايت عادي سازي روابط حکام مرتجع بخشي از  اجراي طرح معامله قرن است.
سيزدهيمن مجمع شوراي عالي مجمع بيداري اسلامي ضمن محکوم کردن طرح معامله قرن و عادي سازي روابط دول وابسته با رژيم غاصب صهيونيستي ، از تمامي مردم، گروه ها، احزاب و جريان‌ها و دولت‌هاي اسلامي و آزاديخواهان و عدالتجويان مي‌خواهد با حمايت‌هاي همه جانبه از آرمان فلسطين تا تحقق پيروزي کامل بر محو رژيم غاصب، ظالم، کودک کش صهيونيستي به کمک مردم مظلوم فلسطين بشتابند.
 3- انفعال و نفاق چند حاکم مزدور در عادي سازي روابط با غده سرطاني، اسرائيل غاصب، نتيجهاي جز حقارت و سرافکندگي در بين آزاديخواهان و ملل بيدار منطقه و  فروپاشي و اضمحلال براي حاکماني که سرنوشت خويش را همچون نياکان مستبد خود به تار عنکبوت رژيم صهيونيستي پيوند زدهاند نخواهد داشت.  درمقابل تنها راه رهايي و نجات ، مقاومت و پاسخگويي به قلدر مآبي‌هاي رژيم صهيونيستي است که با استقامت،  و تکيه بر تحقق وعده الهي و امدادهاي غيبي، و آيه شريفه " وَ لَيَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن يَنصُرُه" نصرت و پيروزي وعده داده شده، ان شالله در آيندهاي نزديک شاهد آزادي قدس شريف و بازگشت آن به صاحبان اصلي اش و محو کامل رژيم ددمنش و ظالم اشغالگر قدس باشيم.
 4- يقيناً تکيه کشورهاي مسلمان به گفتمان مقاومت و ظرفيت هاي معنوي که برگرفته از وعده ها و سنن تغيير ناپذير الهي است تهديدها را به فرصتهاي راهبردي براي جهان اسلام تبديل کرده و با ارتقاء نهضت بيداري اسلامي با روح اعتماد به نفس، عزت و شرف مسلمانان الگوي جديد مباررزاتي را در پيشروي ملتهاي ديگر قرار داده است.
 5- جسارت به محضر  اشرف انبياء و اولياء عظام حضرت رسول اکرم(ص) بخشي از پروژه اسلام هراسي و گوشهاي از  تروريسم فرهنگي، ديني و مذهبي صهيونيزم بين الملل است که در هفته هاي اخير توسط دشمنان اسلام ناب در حال اجرا و پيادهسازي است لذا  بر تمام مسلمانان و آزاديخواهان عالم عليالخصوص علماء و انديشمندان جهان اسلام واجب است تا با اتحاد، انسجام و روشنگري، بصيرت و بينش ديني و با حرکت هوشمند و هماهنگ جمعي از بالاترين سطوح رسمي تا اقشار جوامع اسلامي نسبت به محکوميت اينگونه حرکت هاي خزنده و شوم موضع علني صريح و جسورانهاي اتخاذ نمايند تا دشمن زبون احساس قدرت و جسارت بيشتر به خود راه ندهد و التيامي بر قلب شکسته ميلياردها  انسان آزدايخواه در سرتاسر جهان باشد.
 6-  برخوداري ملل منطقه از قابليت هاي بالقوه و  بينظيري همچون موقعيت ژئواستراتژيک کشورهاي اسلامي، منابع زيرزميني، نيروي جوانِ با انگيزه، شجاع، خلاق و آيندهساز ، حوزه هاي توليد علم و انديشه، زيرساخت ها و موقعيت متمايز فرهنگي و امکان برقراري از پيوند راهبردي ميان اجزاي جهان اسلام در برابر زورگويان مقاومت را فراهم نموده  است که بهرهگيري از اين امر منتج به حاکميت ملل مستضعف مسلمانان بر سرنوشت خود خواهد گرديد.
 7- حال که دشمنان قسم خورده اسلام از تمامي توان و ظرفيتهاي خود در  انحراف و به استثمار کشاندن ملل منطقه بهره جستهاند و در امر باطل خويش به ظاهر اتفاق دارند، بر تمامي مسلمانان و آزاديخواهان جهان روشن و مبرهن است که بايد با بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي ياد شده و ارائه مواضع صريح، طرح ها و اقدامات  خود را نسبت به رسوايي دشمنان و ايادي دست نشانده آنان و جلوگيري از شکستن قبح عادي سازي روابط با رژيم غاصب صهيونيستي  بعمل آورند و  تمام مساعي خويش را در مصاديقي همچون قطع تمامي روابط آشکار و پنهان با دشمن صهيونيستي، تحريم کالاها، محصولات و مصنوعات شرکتها و موسسات آمريکايي-صهيونيستي، قطع و تحديد روابط فرهنگي و اجتماعي، سياسي با دول مرتجع خيانتکار، کاهش سطح مناسبات رسمي و غير رسمي، ممنوعيت ارتباط با اتباع رژيم صهيونيستي، راهپيمايي و تظاهرات هاي ضد سازش خائنانه پياده سازند.
حاضرين در اين وبينار در پايان ضمن سپاسگذاري از طرح اجراي اينگونه نشست ها در فضاي مجازي با تجليل از انديشه‌هاي والا، ژرف و حمايت‌هاي حضرت آيت الله خامنه‌اي (مدظله العالي)، رهبر معظم انقلاب اسلامي در وحدت مسلمانان و استمرار خط استکبارستيزي و پشتيباني از مستضعفين جهان، از تلاش‌هاي دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي، مراجع، نخبگان، انديشمندان و فرهيختگان بيداري اسلامي تقدير و تشکر مي‌نمايد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر