نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

قالیباف: تلاش می‌کنیم حرف قوه مجریه را بشنویم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قالیباف: تلاش می‌کنیم حرف قوه مجریه را بشنویم

ايسنا/ رئيس مجلس با بيان اينکه با وجود همه سختي‌هاي ايجاد شده به دليل تحريم‌ها، امکان حل مشکلات کشور وجود دارد، بر شنيدن حرف مردم و مسئولان قوه مجريه قبل از هر تصميمي تاکيد کرد و گفت: مجلس به دنبال گره‌گشايي از کار توليدکنندگان، صنعتگران و مديران اجرايي است.

نشست دکتر محمدباقر قاليباف با وزير کشاورزي، سرپرست وزارت صمت، نمايندگان عضو کميسيون کشاورزي مجلس و جمعي از توليدکنندگان حوزه دام و طيور (چهارشنبه26 شهريور) در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين نشست با بيان اينکه صحبت‌هاي مطروحه در جلسه حاکي از کمبود امکانات در کشور نيست، گفت: از آنجا که بودجه نهاده‌هاي دامي، دارو و ديگر کالاهاي ضروري رقم زيادي نيست اما همين مقدار هم محقق نمي‌شود که نشان مي‌دهد مشکلاتي در بدنه مديريتي وجود دارد.
وي مهمترين چالش موجود در کشور را مديريتي عنوان کرد و گفت: با نگاه کلان به موضوعات، مشکلي به چشم نمي‌آيد اما به محض ورود به بدنه مسائل متوجه مي‌شويم چرخه‌هاي امور به درستي نمي‌چرخند. در واقع بايد گفت مشکلات ساختاري و اساسي در نظام اداري، توليدي و حتي سياست‌گذاري‌ها کشور وجود دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: ما مديران نبايد خوش باور باشيم. مثلا اگر قانوني را مصوب کرده، آيين‌نامه اجرايي آن را نوشته و بخشنامه آن را ارسال مي‌کنيم لزوما به معناي اجراي قانون نيست چراکه ماهيت قانون تا رسيدن به مرحله اجرا به کل تغيير مي‌کند لذا بايد گفت؛ فرآيندهاي کاري دچار مشکل است.

 قاليباف به راه‌حل‌هاي عبور از اين مشکلات اشاره کرد و افزود: بهترين راه‌حل اين است که مجلس و دولت در کار مردم دخالت نکنند، درواقع اجازه دهيم مردم کار خودشان را انجام دهند و ما فقط نقش حاکميتي خود را در جامعه پياده‌سازي کنيم نه آنکه بخواهيم علاوه‌بر اعمال نقش حاکميتي، در تصدي‌گري آن‌ها نيز دخالت کنيم.
رئيس مجلس، توليدکنندگان، کارگران، صنعتگران و مديران زحمتکش را مجاهدين جنگ اقتصادي برشمرد و افزود: بايد پذيرفت عده‌اي منفعت طلب و تحت تأثير دشمنان خارجي و خائن‌هاي داخلي، خواستار رشد و آرامش براي کشور نيستند به همين دليل مجلس به دنبال گره‌گشايي از کار توليدکنندگان و مديران اجرايي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نمايندگان در مجلس به دنبال حل مشکلات به صورت اساسي و سيستمي هستند، گفت: به سهم خود قول مي‌دهم که پيگير "بند الف قانون انتزاع" در جلسات سران قوا باشم تا به نتيجه برسد.
وي تاکيد کرد: با همه سختي‌هاي ايجاد شده ازسوي تحريم‌ها، امکان اصلاح مشکلات کشور وجود دارد و در ماه‌هاي پيش‌رو آرامش به حوزه توليد و اقتصاد باز خواهد گشت.
رئيس قوه مقننه ادامه داد: به عنوان نماينده مردم تلاش مي کنيم قبل از هر تصميم حرف مردم و مسئولان قوه مجريه را بشنويم و بدون شنيدن حرف دوستان تصميمي نگيريم. درواقع قانوني را وضع کنيم که زمينه اجرايي شدن آن وجود داشته باشد چراکه اگر خلاف اين اتفاق بيفتد يعني خودمان اولين قانون‌شکن‌ها هستيم.
بنابراين گزارش، اجراي قانون متمرکز واگذاري اختيارات به وزارتخانه جهاد کشاورزي براساس قانون مجلس، حذف يارانه از واردات نهادهاي دامي و دادن يارانه به انتهاي زنجيره توليدکنندگان و مصرف کنندگان، توسعه آبزيان در کشور با توجه به ظرفيت فوق العاده شمال و جنوب کشور و... از جمله موضوعاتي بود که از سوي توليد کنندگان و صنعتگران  در اين نشست مطرح شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر