نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تاکید وزیر خارجه انگلیس به وجود اختلاف با آمریکا درباره برجام

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تاکید وزیر خارجه انگلیس به وجود اختلاف با آمریکا درباره برجام

ايرنا/ وزير خارجه انگليس در ديدار همتاي آمريکايي خود بار ديگر بر عدم دستيابي ايران به سلاح اتمي تاکيد کرد و گفت موضع ما درباره برجام و دلايل آن کاملا روشن است.

دومنيک راب که روز چهارشنبه با مايک پمپئو در واشنگتن ديدار داشت، اين مطلب را در نشست خبري مشترک مطرح کرد و افزود: ما درباره ايران صحبت کرديم و ما موافق هستيم که ايران هرگز نبايد اجازه يابد سلاح اتمي داشته باشد.

وي ادامه داد:همچنين فکر مي‌کنم اتفاق نظر داشتيم که در ديپلماتيک براي مذاکره با ايران در مسير مسالمت‌آميز باز است و تصميم گيري درباره انتخاب آن، به عهده مقامات تهران است.

مخالفت با ساز و کار بازگشت تحريم‌هاي گذشته
وزير خارجه انگيس درباره موضع سه کشور اروپايي در قبال مخالفت با ساز و کار بازگشت تحريم‌هاي گذشته و آيا همچنان بر آن نظر هستند هم گفت: ما درباره آنچه که فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌کننده ايران در منطقه و تهديدهاي آن خواند، با آمريکا نگراني مشترک داريم.
راب با تاکيد بر اينکه موضع انگليس درباره برجام و دلايل کاملا مشخص است، افزود: ما فکر نمي‌کنيم که برجام کامل است، آن تصورات ما را گسترش نداد و بايد به اهداف ما در يک رويکرد نظارتي وسيع در يک توافق جامع دست يابيم.
وي ادامه داد: من فکر مي کنم در اين رابطه به طور کامل با آمريکا در يک نقطه قرار داريم اما درباره ساير موضوعات ممکن است ما تفاوت ديدگاه داشته باشيم که همواره به شکل سازنده‌اي آن را مديريت مي کنيم، همانگونه که انجام داده‌ايم.

مخالفت انگليس با موضع آمريکا در حالي است که مايک پمپئو وزير خارجه ترامپ در همين نشست نشان داد آمريکا قرار است به طور يکجانبه براي آنچه که بازگرداندن تحريم‌هاي سازمان ملل مي‌نامد، اقدام کند.

وزير خارجه انگليس همچنين با اشاره به اينکه ما درباره موضوعات مختلفي از هنگ‌کنگ گرفته تا ليبي تبادل نظر کرديم، افزود: اکنون دو کشور بيشتر از هميشه به هم نزديک شده‌اند تا صلح، آزادي، امنيت و دموکراسي را در ليبي استقرار بخشيم.

راب ادامه داد: ما همچنين درباره آفريقا همکاري نزديکي با آمريکا داريم.

وي به ادعاي مسموميت الکسي ناوالني مخالف دولت روسيه اشاره کرد و گفت: ما درباره مسموميت الکسي ناوالني که يکي از بزرگترين نگراني هاي ما بود، صحبت کرديم و خوشحاليم که او بهبود يافت. انگليس به صورت دست اول تاثير و شرايط حمله با عامل نوويچيک را ديده است که عوامل اطلاعاتي روسيه از آن براي ترور در سال ۲۰۱۸ استفاده کردند.


وزير خارجه انگليس افزود: اين نقض کنوانسيون منع استفاده از سلاح شيميايي است و بايد به خاطر استفاده از آن پاسخگو شوند. من فکر مي‌کنم که آنها از تحقيق درباره آنچه که براي ناوالني روي داده است، امتناع مي‌ورزند.

راب در اين رابطه از اقدامات آلمان حمايت کرد.

از ديگر موضوعات مورد اشاره وزير خارجه انگليس، عادي‌سازي روابط امارات متحده و بحرين با اسرائيل بود که اظهار کرد: اين اقدام بزرگ آمريکا بود و ما به طور کامل از اين توافق حمايت مي‌کنيم. بار ديگر به ويژه از اقدام مايک پمپئو و جراد کوشنر براي حرکت در مسير صلح و رفاه در خاورميانه، قدرداني مي‌کنم.

راب تاکيد کرد: ما همچنين معتقديم اين پيمان، فرصتي براي گفت وگو ميان فلسطين و اسرائيل براي دستيابي به راه حل نهايي ۲ کشور است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر