نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ربیعی: بیش از هر زمانی نیازمند تفاهم و گفتگو هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ربیعی: بیش از هر زمانی نیازمند تفاهم و گفتگو هستیم

ايرنا/ دستيار ارتباطات اجتماعي رييس جمهوري با اشاره به نقش مقاومت اجتماعي در مقابله با تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمن، گفت: راهبرد دولت افزايش مقاومت اجتماعي است.

علي ربيعي روز پنجشنبه در نشست منتخبين احزاب و فعالان سياسي استان اصفهان گفت: امروز بيش از هر دوره‌اي نيازمند واسطه‌هاي اجتماعي هستيم.

وي ادامه داد: امروز هم اصلاح طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زيستن مردم هستند و مباحثه داريم ولي نبايد اجازه داد که برخي حواشي به بيگانگان کشيده شود.
سخنگوي دولت افزود: بايد گفتگوها را بيشتر کرد زيرا نيازمند فهم مشترک هستيم و در اين رابطه بيان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است.
وي اظهار کرد: امروز نقش ميانجي هاي اجتماعي بسيار پررنگ است و احزاب يکي از همين ميانجي‌ها هستند و بايد با گفتگو مسائل را پيگيري کنيم و با فهم مشترک به دنبال آباداني بيشتر باشيم.


ربيعي خاطرنشان کرد: امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک مي‌کند ولي در هيچ دوره اي مردم مثل امروز بدترين دشمنان ما در دنيا برسر قدرت نبوده‌اند.
وي اضافه کرد: بايد به اين مساله توجه داشته باشيم که تحريم‌هاي گذشته با تحريم‌هاي امروز بسيار متفاوت است. 
سخنگوي دولت تصريح کرد: اين دولت، دولت زير ساختي و مقاومتي بوده است و در حوزه زير ساختي اقدامات بزرگي شده است ولي حجم حمله در ساحت‌هاي اقتصادي، سياسي و رواني بيش از آن چيزي است که بتوان بيان کرد.

وي تاکيد کرد: دشمني کار دشمن است ولي امروز ناراحت هستيم از کساني که مي‌دانند چرا وضعيت به اين نقطه رسيده است و با بي انصافي سخن مي‌گويند.
ربيعي با اشاره به برخي نارساييهاي کنوني، تصريح کرد: به عنوان مثال بالابودن نقدينگي به واسطه حجم پول سرگرداني است که به خاطر کاهش ارز امکان تزريق ندارد و لذا هر از يکجا سردرمي آورد.
وي با اشاره به دستاوردهاي دولت گفت: تا سال ۹۶ با رشد اقتصادي ۴درصدي، نرخ بيکاري کمتر از ۱۰ درصد مواجه بوديم ولي در يک سال اخير با تروريسم سخت اقتصادي مواجه هستيم.
سخنگوي دولت تصريح کرد: ايجاد تعادل، افزايش مقاومت و حل مسائل خارجي مسائلي است که در دولت دنبال مي‌شود و بايد با هماهنگي جريان‌هاي مختلف تحريم‌ها را به تعويق انداخت.

وي ادامه داد: راهبردي دولت آن است که در نقشه راه اقتصادي خود در فصول مختلف به مسائل و نيازهاي مردم از جمله مسائل معيشتي و رفع نيازهاي اقتصادي جامعه توجه کند.
ربيعي با اشاره به موفقيت دولت در حوزه زير ساخت‌ها گفت: امروز ۸۰ درصد جمعيت کشور از نعمت آب آشاميدني برخوردارند، هيچ نقطه‌اي در کشور نيست که برق نداشته باشند، بيش از ۹۰ درصد روستاها داراي گاز هستند و سهم اشتغال روستايي از ۵ درصد و ۲۵ درصد رسيده است.
وي اضافه کرد: در عين حال در برابر دشمن قداري هستيم که به دنيا ظلم مي کند و تمام تمرکز خود را متوجه ايران ساخته است و به بهانه فشار به دولت، به مردم فشار وارد مي‌کند و عده‌اي نيز در داخل دولت را مقصر جلوه مي‌دهند.


سخنگوي دولت با اشاره به حجم بالاي انتقادات از دولت، تصريح کرد: اين دولت در مقايسه با ساير دولت‌ها بيشترين حجم انتقادات را داشته که در واقع حسن آن است که توانسته چنين فضايي را براي بيان آرا و نظرات مختلف فراهم سازد.


وي با تاکيد بر ضرورت برگزاري انتخاباتي قوي در سال ۱۴۰۰ تصريح کرد: کسي نمي‌تواند بگويد که شرکت در انتخابات چه فايده دارد زيرا هرچه دموکراسي ضعيف شود فشار خارجي بيشتر مي‌شود و برعکس هر چه ميزان مشارکت بيشتر شود، فشار خارجي کمتر خواهد شد.
دستيار ارتباطات اجتماعي رئيس جمهوري افزود: مهم نيست که چه کسي در انتخابات آمريکا به خانه پوشالي راه پيدا مي‌کند، با دموکراسي قوي مي‌توان در برابر دشمن ايستاد و اميدوارم شرايط احراز کانديداهاي رياست جمهوري به‌گونه اي باشد که حضور حداکثري مردم را شاهد باشيم.


سخنگوي دولت به حمايت دولت از بازار بورس اشاره کرد و افزود: البته بايد توجه داشته باشيم که دولت نمي تواند در بازار دستکاري کند ولي مطمئن هستيم، منحني بورس به سمت حرکت به سوي تعادل حرکت مي‌کند و قطعا به صورت منطقي رشد خواهد داشت‌.
وي به بخش ديگري از مشکلات اقتصادي اشاره کرد و ادامه داد: بخشي از مشکلات به واسطه سودجويي برخي افرادي است که به عنوات مثال با خريد از طريق ارز ارزان قيمت و احتکار اصل کالاي خريداري شده يا تکميل شده آن به دنبال سود جويي خود هستند.
سخنگوي دولت با انتقاد از افرادي که مي‌گويند دولت صنعت هسته‌اي را تعطيل کرده است، گفت: در بحث هسته‌اي هيچ از دست نداده‌ايم بلکه و به گفته رئيس سازمان انرژي هسته‌اي حتي دستاوردهاي بيشتر به دست آورده‌ايم ولي در حال حاضر در چارچوب پادمان عمل مي‌کنيم و در صورت نياز و بنا به مصالح کشور امکان افزايش ظرفيت‌ها به وضع قبلي و بيشتر وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر