نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

وقتی آیت‌الله هاشمی ۲۵ هزار دلار برای بنزین و کرایه فرودگاه پرداخت کرد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
وقتی آیت‌الله هاشمی ۲۵ هزار دلار برای بنزین و کرایه فرودگاه پرداخت کرد

خبرآنلاين/ مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني در کتاب عبور از بحران درباره سفرش به کره شمالي نوشته است:کره شمالي از هيات ديپلماتيک ايران پول بنزين و کرايه حمل و نقل گرفت!

مرکز اسناد آيت الله هاشمي رفسنجاني خاطره‌اي از سفر آيت الله در ۲۷ شهريور ۱۳۶۰ به کره شمالي را منتشر کرده است. در اين خاطره که برگرفته از کتاب عبور از بحران است نوشته شده است: 

ساعت هشت صبح، براي حرکت از کره به فرودگاه آمديم. رئيس مجلس ما را بدرقه کرد. بدرقه رسمي بود و با شکوه. از ما خواستند که حرکت  را دو ساعت تأخير بيندازيم، تا آنهابتوانند، طبق معمول ساعت خودشان بيايند، ما نپذيرفتيم که برنامه ما به هم نخورد؛ به خاطربرنامه تنظيم شده در مقصد بعدي.

 اجازه رفتن به فضاي کره جنوبي ندادند. ناچار به شمال رفتيم و سپس به خاک چين و سپس به جنوب و مقداري راهمان دور شد. بيست وپنج هزار دلار بابت بنزين و کرايه فرودگاه و سرويس‌هاي ديگر پرداختيم. بنزين هر ليتر دو دلار، با اينکه مهمان با دعوت بوديم و معمول نيست از مهمان مدعو بگيرند.

سرزمين چين، طرف جنوب خيلي آباد و پر از مزرعه و آب بند و سد و ... از هوا ديده‌ مي‌شد. در هواپيما، ديگران  خاطرات مي‌نوشتند و من کارهاي ديگر داشتم. خدمه هواپيما ازکره خوششان نيامده بود. ساعت يک ونيم بعدازظهر، با هفت ساعت پرواز به کوالالامپور رسيديم، رئيس مجلس و جمعي ديگر در فرودگاه به استقبال آمده بودند. خيلي گرم گرفتند. به‌ مهمانسرا رفتيم. شهر، پردرخت است و ترافيک شلوغي دارد. هوا گرم است، چون نزديک خط استواست. باران شديدي، باريدن گرفت.

 عصر، به ملاقات نخست وزير رفتيم و مذاکرات طولاني داشتيم. درباره جنگ عراق وموضع خودمان، توضيحات قانع کننده‌اي داديم. شب در هتل هيلتون، مهمان رئيس مجلس ‌بوديم. مهماني ساده و دوستانه‌اي بود. خواب را به "گست هوس" آمديم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر