نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اظهار شگفتی آفریقای جنوبی از ادعای ضد ایرانی آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اظهار شگفتی آفریقای جنوبی از ادعای ضد ایرانی آمریکا

ايسنا/ وزير روابط بين المللي آفريقاي جنوبي از ادعاي مطرح شده در نشريه پوليتيکو مبني بر قصد ايران براي ترور سفير واشنگتن دز آفريقاي جنوبي اظهار تعجب کرد.

به گزارش شبکه SABC آفريقاي جنوبي، نالدي پاندور وزير روابط بين الملل اين کشور در پي ادعاي مطرح شده يک مقام آمريکايي در نشريه پوليتيکو مبني بر "وجود طرحي انتقام جويانه از سوي ايران براي ترور سفير واشنگتن در آفريقاي جنوبي در انتقام از به شهادت رساندن سردار شهيد قاسم سليماني"، در گفت و گوي اختصاصي با اين شبکه گفت که هيچ اطلاعاي از اين موضوع پيش از گزارش اين نشريه نداشته است. 
پاندور در اين باره گفت: ما در بيانيه آياندا دلودلو وزير امنيت کشور اطمينان داده ايم که آفريقاي جنوبي باور دارد ديپلمات ها در کشور ما امنيت دارند و اگر نيازي به اقدامات ديگري باشد، انجام خواهد شد. 
او در ادامه گفت: اين اظهارات علني بسيار عجيب بودند و البته دوستان ما در ايران هم به اندازه ما شگفت زده هستند. از اين متعجب هستم که چرا ايران که يک دوست بسيار خوب براي آفريقاي جنوبي است بايد يک اقدام مهيب با چنين ماهيتي را در کشوري انجام دهد که دوست خوبي براي آن بوده است. فقط مي توانم آن را عجيب توصيف کنم. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر