نماد آخرین خبر

فعال اصولگرا: کدام یک از نامزدها گلی به سر این ملت و کشور زدند؟

منبع
برنا
بروزرسانی
فعال اصولگرا: کدام یک از نامزدها گلی به سر این ملت و کشور زدند؟

برنا/ يک چهره سياسي اصولگرا گفت: اين مردم مظلوم ستمديده که امروز بيش از هر زمان ديگري (پس از پيروزي انقلاب)، هزاران هزار اميد بسته اند، ديگر از اين عرض اندام‌هاي جناحي و فخرفروشي‌در مقابل جناح ديگر، واقعا خسته‌ شدند.
 
«ابوالقاسم رئوفيان»، دبيرکل حزب ايران زمين، در پاسخ به اين سوال که آيا انتخابات 1400، رقابتي درون جريان اصولگرايان خواهد بود؟ به برنا گفت: ما نبايد فراموش کنيم که پيروزي نظام در گرو اين که کدام جناح راي بياورد، نيست، پيروزي نظام سياسي جمهوري اسلامي در تحقق راهبرد مشارکت حداکثري است. در انتخابات اخير مجلس در سال گذشته شاهد بوديم که چه فاجعه‌اي رخ داد در حالي که اين روند، زيبنده نظامي که چهار دهه را گذرانده نيست؛ بدين گونه که تفاوت درصد شرکت‌کنندگانِ پاي صندوق هاي رأي‌مان، با کمترين درصد شرکت کنندگان قبل از اين، به بالاي 10 درصد برسد. ابتدا بايد براي رفع معضل کاهش نرخ مشارکت کنندگان فکري کرد. دردناک است وقتي که برخي، رأي آوري نامزدهاي مورد حمايت خود را در مشارکت حداقلي مي‌بينند.

اين چهره سياسي اصولگرا افزود: کدام يک از نامزدهاي مورد حمايت اين جريانات سياسي آمدند و گلي به سر اين ملت و کشور زدند؟! چرا بسياري به فکر جناح و جناح‌بازي هستند در حالي که بايد به فکر مردم باشند. اين مردم مظلوم ستمديده که امروز بيش از هر زمان ديگري (پس از پيروزي انقلاب)، هزاران هزار اميد بسته‌اند، ديگر از اين عرض اندام‌هاي جناحي و فخرفروشي‌در مقابل جناح ديگر، واقعا خسته‌ شدند.

رئوفيان ادامه داد: متاسفانه هيچ يک از دو جناح مطرح نتوانستند رضايت مردم و اعتماد آنان را جلب کنند و براي جلب اعتماد اکثريت حاميان گذشته خود، راهکاري بيابند. 

او عنوان کرد: اينکه رقابت درون جناحي خواهد بود يا اينکه دو جناح برابر هم صف‌آرايي مي‌کنند، اولويت بعدي انتخابات است. اولويت اول حفظ آبروي نظام است و آن در گرو، تحقق راهبرد مشارکت حداکثري است که متاسفانه مغفول مانده و برنامه‌اي را هم در اين ارتباط از هيچ جناحي شاهد نبوده‌ايم که البته اين به عملکرد سه قوه نيز، باز مي‌گردد.

رئوفيان اضافه کرد: نتيجه اين رفتارها و دعواهاي سياسي و عملکردهاي ضعيف، موجب شده که حال نظام خوب نباشد و متأثر از آن، مردم هم حال خوشي ندارند. از اين رو هم مردم هم نظام، متأثر از يکديگر بوده و هر دو معلول عدم انسجام فکري بين مسئولان و نبودن هنر مديريت در کشور، است.

دبيرکل حزب ايران زمين اشاره کرد: انتخابات 1400 از چند جهت با انتخابات‌هاي گذشته متفاوت است زيرا جامعه حال خوشي ندارد، مردم از برخي مسئولان ناراضي هستند و اين عدم رضايت مردم به اين دليل است که مي‌بينند، کرسي‌هاي خدمت به مردم از سوي برخي مسئولان به صحنه تسويه حساب‌هاي سياسي و کشمکش‌هاي جناحي تبديل شده و آنچه در عمل مورد توجه جدي قرار نمي‌گيرد مردم، حفظ آرامش رواني آنها و برخورداري‌شان از يک زندگي متعارف که حق مسلم‌شان است.

او ادامه داد: انتخابات 1400 متفاوت است از اين جهت که عوامل انگيزشي براي آوردن مردم پاي صندوق هاي راي به حداقل ممکن خود رسيده، زيرا رأي دهندگان، ديگر گول شعارهاي عوام‌گرايانه را نمي‌خورند و اجازه رسيدن به مطامع سياسي را به آنان نمي‌دهند. اين انتخابات متفاوت است، از اين نظر که به تعبيري دست کساني را که در شعارهايشان، سعي بر شوراندن هواداران جناحي عليه هواداران جناح مقابل هستند براي مردم آشکار شده است. به هر روي انتخابات 1400 بيش از انتخابات‌هاي ديگر، نياز به مشارکت معنادار و حداکثري مردم دارد.

اين چهره سياسي اصولگرا در پايان گفت: خصومت‌ها و تشديد تحريم‌ها و تحولات منطقه اقتضاي بيشتري در برگزاري يک انتخابات موفق و اميدبخش براي دوستان ايران و نظام جمهوري و مأيوس‌کننده براي دشمنان را دارد که اين امر مسئوليت، همه را سنگين‌تر مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر