نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

معاون وزیر کشور: با برهم زنندگان روابط ایران و ترکیه مماشات نمی‌کنیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون وزیر کشور: با برهم زنندگان روابط ایران و ترکیه مماشات نمی‌کنیم

ايرنا/ معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور با بيان اينکه نيازمند تقويت همکاري و مشارکت براي مبارزه با همه عوامل برهم زننده نظم و امنيت در جدار مرز مشترک ايران و ترکيه و هستيم، گفت: ايران در مقابله با عوامل تروريست منطقه که درصدد برهم زدن روابط دوستانه دو کشور هستند، مماشات نمي کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، «حسين ذوالفقاري» در تماس تلفني با «محترم اينجه» قائم‌ مقام وزارت کشور جمهوري ترکيه در خصوص آخرين تحولات منطقه گفت‌ وگو کرد.

وي در اين گفت ‌وگو با بيان اينکه همکاري‌هاي نزديک ايران و ترکيه مانع از سوءاستفاده تروريست‌ها و برهم زنندگان نظم و آرامش دو کشور خواهد شد، عنوان کرد: اقتدار امنيتي و نظامي جمهوري اسلامي ايران پيامي روشني است براي همه جنايتکاران که عليه امنيت و منافع دو کشور اقدام مي کنند.

ذوالفقاري تصريح کرد: همان‌گونه که در بيانيه پاياني گفت ‌وگوي ويديو کنفرانسي رييسان جمهوري دو کشور ذيل نشست شوراي عالي راهبردي ايران و ترکيه نيز اشاره کرد، دو کشور نيازمند تقويت همکاري‌هاي دو جانبه و تعريف مکانيسم مشارکتي در جهت مبارزه با تمامي عوامل برهم زننده نظم و امنيت در جدار مرز مشترک هستند.

در مبارزه با تروريسم وجرائم سازمان يافته جدي هستيم

وي با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران در پايش نقاط مرزي مشترک و مقابله با عوامل تروريست منطقه که درصدد برهم زدن روابط دوستانه دو کشور هستند، مماشات نمي‌کند، افزود: به کشور دوست و برادر ترکيه اطمينان مي‌دهيم که در مبارزه با تروريسم، جرائم سازمان يافته، قاچاق سلاح و مهمات و قاچاق انسان جدي هستيم.

درخواست برقراري محدود پروازهاي مستقيم ايران و ترکيه

معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور همچنين به برخي مشکلات بوجود آمده کنسولي بويژه در دوران بحران بيماري کوويد ۱۹ اشاره کرد و گفت: متاسفانه توقف پروازهاي مستقيم بين دو کشور مشکلاتي را براي افرادي که ضرورت سفر دارند، ايجاد کرده است؛ همچنين بر اساس برخي گزارشات، جمعي از اتباع ترک فعال در مباحث تجاري، بازرگاني و صنايع به دليل بروز بحران همه گيري ويروس کرونا قادر به سفر به ايران نبوده که اين موضوع موجب گله‌مندي برخي از مديران صنايع و کارخانجات کشور شده است.

وي افزود: از دوستان ترکيه‌اي خود درخواست مي کنيم که با اعمال قوانين پروتکل بهداشتي نسبت به راه‌اندازي محدود پروازهاي مستقيم بين دو کشور و نيز ارائه تسهيلات ويژه تردد به آن دسته از اتباع ترک فعال در موضوعات تجاري، صنايع و بازرگاني که قصد ورود به جمهوري اسلامي ايران را دارند، نهايت مساعدت کنسولي را داشته باشد.

برقراري پرواز ميان ايران و ترکيه را در جلسه شوراي ملي بهداشت ترکيه پيگيري مي‌کنم

قائم مقام وزارت کشور جمهوري ترکيه نيز در اين گفت‌ وگوي تلفني، با اشاره به نشست اخير شوراي عالي راهبردي ايران و ترکيه که به ميزباني تهران و به شکل ويديو کنفرانس برگزار شد، گفت: اميدوارم نتايج برگزاري چنين نشست هايي به تقويت هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو جانبه دو کشور به ويژه در زمينه تامين امنيت رفاه و آسايش دو ملت منتهي شود.

«محترم اينجه» با تشکر از عمليات نظامي اخير جمهوري اسلامي ايران عليه مواضع گروهک‌هاي تروريست عنوان کرد: اميدوارم با تداوم چنين عمليات‌هايي هدف دولت هاي متخاصم در بي ثبات سازي منطقه و از بين بردن ارتباط دو کشور با استفاده ابزاري از گروهک‌هاي معاند و تروريست خنثي شود.

وي با تشکر مجدد از قاطعيت جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با عوامل تروريسم و برهم زننده نظم و امنيت دو کشور، وعده داد که موضوع برقراري پروازهاي بين دو کشور را در جلسه شوراي ملي بهداشت ترکيه مطرح و پيگيري کند.

در پايان اين گفت‌وگوي تلفني، دو طرف ابراز اميدواري کردند با رفع بحران ويروس کرونا در اسرع وقت نسبت به برگزاري دور جديد نشست کارگروه مشترک امنيتي اقدام کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر