نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش واعظی به اظهارنظرها مبنی بر نفوذ وی بر روحانی

منبع
برنا
بروزرسانی
واکنش واعظی به اظهارنظرها مبنی بر نفوذ وی بر روحانی

برنا/ رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: هميشه در دولت سعي کرده ام نقشي را ايفا کنم که منجر به ايجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم.
 
در اين سال‌ها و در دولت حسن روحاني بارها گمانه زني هاي رسانه اي در رابطه با نقش «محمود واعظي» رئيس دفتر رئيس جمهور، در تصميم گيري‌ها در برخي از امور مطرح شده که اين گمانه زني ها، پس از عزل رضا رحماني، وزير وقت صمت، قوت گرفت. 

رضا رحماني پس از برکناري خود در نامه به رئيس‌جمهور از رد پاي شخص ديگري در اين برکناري سخن گفت، هرچند که رحماني راهي، خلاف عزم دولت در پيش گرفته بود اما او واعظي را متهم به نفوذ بر رئيس‌جمهور، مي دانست.

البته که دفتر رييس جمهور نامه رحماني را بي پاسخ نگذاشت و در نامه اي با بيان اينکه کسي از رحماني نخواست استعفا دهد، منتشر کرد: «بر خلاف آنچه ادعا شده، از ايشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصميم رئيس‌جمهور براي جايگزيني به ايشان اطلاع‌رساني و از وي درباره نحوه اعلام اين خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوري داشتند و نهايتا نامه مذکور را منتشر کردند.» البته برخي نيز موضع گيري هاي واعظي را دخالت در امور جاري وزارتخانه ها مي دانند و عدم حضور شهردار تهران در جلسات دولت را به شخص او نسبت مي دهند.

«محمود واعظي»، رئيس دفتر رئيس جمهور، در واکنش به چنين اظهارنظرهايي در پاسخ به سوال خبرنگار سياسي خبرگزاري برنا که پرسيد، برخي هر اتفاقي که در دولت رخ مي دهد را به پاي شما مي نويسند اگر  وزرا ناراحتند اسم شما را مي آورند و اگر شهردار قهر مي کند، اسم شما را مطرح مي کنند، نظر شما در اين رابطه چيست، گفت: هميشه در دولت سعي کردم نقشي را ايفا کنم که منجر به ايجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم. اين صحبت ها پايه و اساس ندارد و خبرسازي است. 

او ادامه داد: زماني که رئيس جمهور يک وزير را معرفي مي کند دفتر ايشان که رياست آن با من است، مقدمات آن را براساس نظرات رئيس جمهور فراهم مي‌کند. همه عزل و نصب ها از کانال رئيس جمهور صورت مي گيرد.

واعظي بيان کرد: يک سياستي وجود دارد که با مطرح کردن اين مسايل درصد تضعيف دولت و شخص رئيس جمهور هستند. همچنين بنا دارند اينگونه القا کنند که در داخل دولت اختلاف وجود دارد در حالي که هم رئيس جمهور اقتدار خود را دارد و هم دولت از اقتدار برخوردار است و تفاهم در اعضاي کابينه، وجود دارد 

واعظي تاکيد کرد که اين صحبت ها از برخي اتاق فکر ها بيرون مي آيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر