نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ترکان: اینکه عده‌ای بگویند موفقیت در مذاکره را به ما بدهید ظالمانه است

منبع
برنا
بروزرسانی
ترکان: اینکه عده‌ای بگویند موفقیت در مذاکره را به ما بدهید ظالمانه است

برنا/ عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: اينکه عده اي بگويند چون ما قصد مذاکره داريم نبايد موفقيتي در مذاکرات دولت روحاني باشد و اين موفقيت را بايد به ما بدهيد، خيلي ظالمانه است.

«اکبر ترکان»، از اعضاي حزب اعتدال و توسعه، درباره انتقادات به ظريف و اينکه آيا اصولگرايان قادر به مذاکره خواهند بود، گفت: فشار تحريم ها و فشارهاي بين المللي که در دولت ترامپ و دولت هاي قبلي ايالت متحده بر عليه ايران اعمال شد به زندگي و معشيت مردم صدمات سنگيني وارد کرده است. بايد به فکر درمان موضوع بود و راه هايي را جستجو کرد تا ملت ايران از زير بار فشار تحميلي که ظالمانه است، خارج شوند. اينکه عده اي بگويند چون ما قصد مذاکره داريم نبايد موفقيتي در مذاکرات دولت روحاني باشد و اين موفقيت را بايد به ما بدهيد، خيلي ظالمانه است.

او ادامه داد: اکنون دولت مستقر ايران دولت حسن روحاني است، ديپلماسي در دولت او و با هدايت شخص روحاني انجام مي شود و اجراي آن برعهده وزير امور خارجه است. زمانيکه خط و مشي کلي سياست خارجي از جانب رهبري ارائه مي‌شود، هدايت با رئيس جمهور است و مجري آن وزير امور خارجه است، اگر عده اي فکر کنند که بايد مانع موفقيت دولت شوند تا خودشان بر سر کار بيايند، اما زمانيکه به موفقيت برسند و به فرصت هايي که مي تواند فشار مردم ايران را کم کند، اعتنايي نکنند اين رفتار غيرانساني خواهد بود. بايد به سمتي برويم که فشار تحريمي به زندگي مردم آسيب نزند و معيشت مردم  را تحت فشار قرار ندهد.

ترکان در رابطه با اينکه پيش بيني شما از رفتار شوراي نگهبان در جريان بررسي صلاحيت ها در انتخابات ۱۴۰۰ چيست، گفت: در انتخابات مجلس يازدهم اصلاح طلب ها مدعي بودند که کانديداهايشان رد صلاحيت شده است و در رقابت حضور جدي نداشتند و در اصل رقابت بين اصولگرايان با اصولگرايان بود نه رقابتي بين رقباي سياسي از جناح هاي فکري متفاوت و همين مسئله، منجر به شکل گيري مجلس با درصد شرکت کننده کمي شد. اگر رياست جمهوري هم به همين نحو باشد رئيس جمهوري از جنس همين مجلس بر سر کارمي آيد. 

او گفت: از الان نمي توان حدس زد که آيا شوراي نگهبان فقط انديشه هاي سياسي يک طرف را تاييد و رقباي سياسي آنها را رد صلاحيت مي کند! اگر اينگونه باشد حتما انتخابات کم رونقي خواهد بود. اگر  مجلس و دولتي خط و مشي هاي اساسي کشور را دقيق نتواند ترسيم کنند اين ها کم سو هستند نه دولت و مجلسي همسو. بايد ببنيم شوراي نگهبان از جناح رقيب کسي را تاييد صلاحيت مي کند يا خير پس از تعيين تلکيف اين موضوع بايد وارد موضوعات مصداقي، شد. 

او در پايان در مورد حمايت حزب اعتدال توسعه از علي لاريجاني افزود: اين موضوع هنوز در حزب اعتدال و توسعه به بحث گذاشته نشده است، اين نظر حزب و اعتدال و توسعه نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره