نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

معاون وزیر دادگستری: توقیف کشتی کره‌ای دلایل کاملا فنی دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معاون وزیر دادگستری: توقیف کشتی کره‌ای دلایل کاملا فنی دارد

ايسنا/ معاون وزير دادگستري در خصوص توقيف کشتي کره‌اي گفت: توقيف کشتي کره‌اي در خليج فارس به دلايل کاملا فني است.

به گزارش روابط عمومي وزارت دادگستري، محمود حکمت نيا، معاون وزير دادگستري صبح امروز(۹۹/۱۱/۱۳) با "يو جانگ هيان" سفير کره جنوبي ديدار و گفت و گو کرد.
حکمت نيا در اين ديدار در رابطه با موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال کشور کره جنوبي گفت: همواره ارتباطات خوب و مثبتي در کليه سطوح بين دو کشور برقرار بوده و اميدواريم در آينده نيز با رفع مشکلات به وجود آمده، به سطح قابل قبولي از تعاملات دست پيدا کنيم.
حکمت نيا در خصوص توقيف کشتي کره اي توضيح داد: کشتي هاي زيادي از آبهاي خليج فارس عبور مي کنند و مشکلاي هم براي آنها وجود نداشته است و دليل توقيف کشتي کره اي به لحاظ مسائل زيست محيطي و فني بوده است.
معاون وزير دادگستري گفت: خليج فارس براي ما حکم محل تنفس را دارد و احساس ما نسبت به خليج فارس يک حس عميق انساني است.

وي در خصوص درخواست سفير کره مبني بر آزادي خدمه کشتي در آستانه سال نو کره اي گفت: رسيدگي به اين موضوع در حوزه اختيارات قوه قضائيه بوده و تصميم گيري در اين رابطه بر عهده دادستان است اما در اين رابطه از قوه قضائيه درخواست مي کنيم تا در صورت امکان رسيدگي به اين پرونده را در اولويت قرار دهند.
معاون وزير دادگستري با ابراز تاسف از اقدام دولت کره جنوبي در محدود کردن منابع ارزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي اجراي تحريم هاي ظالمانه دولت آمريکا تصريح کرد: در خصوص پول هاي بلوکه شده جمهوري اسلامي ايران در کشور کره جنوبي، دولت ما نيز از سوي افکار عمومي تحت فشار قرار دارد چراکه بازداشت پول ما مبتني بر يک جرم نيست بلکه مبتني بر منافع و مصالح خود کره است.
سفير کره جنوبي نيز در اين ديدار با اشاره به اين مطلب که کشتي کره جنوبي از سوي جمهوري اسلامي ايران متهم به آلوده کردن آب دريا است، مدعي شد در صورت اثبات اين ادعا، کليه خسارات وارد شده از سوي کشور متبوعش جبران خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر