برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

تأیید حکم توقیف نفتکش ایران از سوی وزیر دادگستری آمریکا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تأیید حکم توقیف نفتکش ایران از سوی وزیر دادگستری آمریکا

باشگاه خبرنگاران/ وزير دادگستري دولت جديد آمريکا، حکم توقيف نفتکش ايراني را تأييد کرد.

به گزارش پايگاه وزارت دادگستري آمريکا، وزير دادگستري دولت جو بايدن، رئيس جمهور جديد آمريکا حکم توقيف نفتکش ايران را تأييد کرد.
بر اساس بيانيه‌اي که در پايگاه رسمي وزارت دادگستري آمريکا منتشر شده، آمده است: آمريکا شکايتي را در دادگاه کلمبيا ارائه داده که در آن اعلام شده تمامي نفت موجود در کشتي که با پرچم ليبريا حرکت مي‌کرد، بر اساس قانون مبارزه با تروريسم آمريکا تحت مصادره قرار گيرد.
بلومبرگ روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه منتشر کرده، وزارت دادگستري آمريکا طي بيانيه‌اي در اين زمينه مي‌گويد شکايتي را در دادگاه منطقه‌اي ايالات متحده در کلمبيا براي توقيف محموله کشتي «آشيلاس» با پرچم ليبريا ارائه داده است.
در بيانيه صادر شده در پايگاه وزارت دادگستري آمريکا همچنين آمده که در اين شکايتنامه ادعا شده است که طرحي شامل چندين نهاد زير نظر سپاه ايران وجود داشته تا نفت ايران محرمانه به دست يک مشتري در خارج برسد.

در بيانيه وزارت دادگستري ادعا شده است: «شرکت کنندگان در اين طرح با استفاده از انتقال کشتي به کشتي، اسناد جعلي و ساير روش‌ها سعي در پنهان کردن مبداء محموله نفت داشتند و بارنامه‌اي جعلي براي فريب مالکان آشيلاس با هدف انجام بارگيري نفت مورد نظر ارائه دادند.»
گفتني است خبرگزاري آمريکايي بلومبرگ اخيرا گزارش داده بود شرکت مالک يوناني کشتي آشيلاس ابتدا فکر مي‌کرد اين محصول متعلق به عراق است، اما بعد اين احتمال را با مقام‌هاي آمريکا مطرح کرد که ناخودآگاه نفت خام ايران را تحويل گرفته است.
بلومبرگ به نقل از افراد مطلع از موضوع نوشته واشينگتن پيش از آنکه جو بايدن رياست دولت را به دست بگيرد و در زمان رياست‌جمهوري دونالد ترامپ دستور توقيف و حرکت اين کشتي به سمت آمريکا را داده بود.
در دوره ترامپ واشنگتن تحريم‌هاي نفتي ايران را همراه با ساير تحريم‌ها افزايش داد تا تلاش کند فروش نفت ايران را متوقف کرده و اين کشور را مجبور به توقف فعاليت هسته‌اي و عدم دخالت در ساير کشور‌هاي خاورميانه کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر