برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

رئیس جمهور: در همین هفته واکسیناسیون کرونا آغاز می‌شود

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
رئیس جمهور: در همین هفته واکسیناسیون کرونا آغاز می‌شود

آخرين خبر/ رئيس جمهور در جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا با بيان اينکه از اين هفته واکسيناسيون در کشور آغاز مي‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همين هفته و طبق اولويت‌هاي وزارت بهداشت کار واکسيناسيون با کادر درمان و بعد افراد داراي بيماري زمينه‌اي و مسن آغاز مي‌شود.

مهمترين بخش اظهارات حسن روحاني به شرح زير است:
* خوشبختانه اولين محموله واکسن وارد کشور شد.

* اين هفته واکسيناسيون عليه کرونا در کشور طبق اولويت‌هاي وزارت بهداشت آغاز مي‌شود.
* اول کادر درمان که در خطر بيشتري قرار دارند.
* بعد از آن سالمندان و بيماري‌هاي زمينه‌اي را خواهيم داشت.

* اين ماه ميلادي تعدادي واکسن به دستمان مي‌رسد، در ماه بعد هم همينطور.
* سعي داريم تا پيش از عيد واکسيناسيون کادر درمان، سالمندان و بيماري‌هاي‌ زمينه‌اي‌ را آغاز کنيم.
* واکسيناسيون تا قبل از عيد به طور قابل ملاحظه انجام مي شود.
* عدد قابل ملاحظه‌اي در ايران بايد واکسن تزريق کنند.
* اگر بخواهيم در کشوري مثل ايران همه را واکسيناسيون کنيم، ۶-۷ ماه زمان مي‌برد.
* همه دستگاه‌ها خودشان را آماده کرده‌اند.
واکنش رئيس جمهور به فوت دو فوتباليست کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا

* ويروس کرونا سن وسال نمي شناسد.
* دونفر از ورزشکاران و فوتباليستهاي ما اخيرا به خاطر کرونا به رحمت خدا پيوستند.
* اين هشدار به مردم براي مراعات بيشتراست.
* آماري که هفته پيش از رعايت پروتکل‌ها اعلام شد ۸۱ درصد بود و امروز گزارش ۷۵ درصد بود؛ يعني رعايت پروتکل‌ها کمتر شده.
* بايد مراقبت‌ها بيشتر شود تا با موج جديد مواجه نشويم.

* اگر همه مراعات ها را انجام دهيم عيد خوبي خواهيم داشت.

مشروح اظهارات رئيس جمهور به نقل از ايسنا را در ادامه بخوانيد:
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا با بيان اينکه خوشحاليم وضعيت کشور طوري است که مي‌توانيم جلوي ايجاد موج چهارم را بگيريم، اظهار کرد: مردم بايد خيلي مراقب باشند. اين ويروس قبلاً سن و سال مي‌شناخت و سراغ بالاي ۶۰ سال مي‌رفت، اما الان ديگر سن ‌و سال هم نمي‌شناسد و سراغ هر کسي مي‌رود.

وي افزود: همانطور که ديديم در هفته‌هاي اخير دو نفر از ورزشکاران ما آقايان ميناوند و انصاريان را بر اثر ابتلا به اين ويروس از دست داديم.

روحاني با يادآوري اينکه نزديک به يک سال از شيوع ويروس کرونا در کشور مي‌گذرد، گفت: آماري که هفته پيش در اين جلسه اعلام شد نشان داد که رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي کاهش پيدا کرده و به ۸۰ درصد رسيده و امروز نيز آمار رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به ۷۵ درصد رسيده است. اگر همينطور روند کاهشي ادامه پيدا کند، روند ابتلا و سپس مرگ و مير افزايش مي‌يابد.

رييس جمهور با اشاره به اهميت درمان کرونا اظهار کرد: تا امروز اين ويروس درمان قطعي و موثري نداشته است. البته آن داروهايي که در دنيا مي‌گويند موثر است را ما در ايران به دنبال ساخت و سازش رفته‌ايم و آن‌ها را در کشور داريم و به بيمارستان‌ها داده‌ايم.

وي با اشاره به آغاز روند واکسيناسيون در جهان اظهار کرد: اگر قرار بود روند رسيدن به واکسن سير طبيعي را طي کند احتمالاً بايد يک يا دو سال ديگر هم صبر مي‌کرديم اما به خاطر تلفات اين ويروس، سازمان بهداشت مجوز اضطراري داد و الان ۶ تا ۷ واکسن معروف در دنيا ساخته شده است که مصرف مي‌شوند اما ۸ ميليارد نفر را در دنيا بخواهيم واکسن بزنيم مدتها طول مي‌کشد.

روحاني تاکيد کرد: حتي اگر در هر کشور ۸۰ درصد مردم بخواهند واکسن بزنند نيز باز کاري بزرگ و طولاني است و مشکلات خود را دارد. ما هم در ايران جمعيت ۸۰ ميليوني داريم و نياز به عدد قابل‌ملاحظه‌اي از واکسن داريم.

رييس جمهور با بيان اينکه امکانات تزريق واکسن به گونه‌اي نيست که ظرف يکي دو روز کار واکسناسيون انجام شود، تصريح کرد: اگر بر فرض واکسن آماده باشد يکي دو روزه که نمي‌توان کار واکسيناسيون را تمام کرد. اين امر نياز به شايد شش‌ماه زمان دارد.

روحاني با بيان اينکه از اين هفته واکسيناسيون در کشور آغاز مي‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همين هفته و طبق اولويت‌هاي وزارت بهداشت کار واکسيناسيون با کادر درمان و بعد افراد داراي بيماري زمينه‌اي و مسن آغاز مي‌شود. بخشي از محموله واکسن در ماه فوريه و بخشي ديگر در ماه مارس به دست ما خواهد رسيد که اميدواريم تا اوايل فروردين اين واکسيناسيون انجام شود.

وي افزود: همچنين اميدواريم که تا فصل بهار و تابستان واکسن‌هاي ايراني هم آماده شوند و به دست عموم برسند.

رييس جمهور تاکيد کرد: اما حتي اگر اين واکسيناسيون انجام شود ما بازهم بايد بدانيم که لازم است تا يک سال آينده پروتکل‌هاي بهداشتي را بايد رعايت کنيم؛ چرا که تاثيرگذاري واکسن صدردصد نيست و همچنان بايد مراقبت‌ها انجام شود.

روحاني ادامه داد: امر واکسيناسيون نبايد موجب شود که ما در برابر کرونا بازهم دچار عادي‌سازي شويم و بگوييم الحمدلله واکسن رسيد و يکي دو ماه ديگر نوبت ما مي‌شود و ديگر لازم نيست رعايتي انجام دهيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر