برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

اعلام نامزدی روحانی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اعلام نامزدی روحانی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

ايرنا/ حقوقدان اصلاح‌طلب با اعلام حضورش به عنوان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: از مدت‌ها قبل با کمک جمعي از شخصيت‌ها و جريان‌ها، کميته‌هايي براي برنامه‌ريزي در چندين حوزه تشکيل داده‌ايم تا با استفاده از تجارب و تخصص افراد، برنامه ‌کاملي براي بهبود اوضاع کشور تهيه شود.

«محسن رهامي» روز يکشنبه در گفت‌وگو با ايرنا، همچنين افزود: اين برنامه‌ها کارکردهاي مختلف دارد، هم براي ارائه به مردم و احزاب تهيه شده است و در صورتي که شرايط فراهم شود مي‌توان در صورت موفقيت در آينده استفاده کرد.  علاوه برآن، به هرکسي که برنده انتخابات شود مي‌توان ارائه کرد تا در صورت تمايل بهره برداري کند، در نهايت اين برنامه ريزي‌ها به عنوان مطالعات پايه، در بنياد بين المللي صلح  براي توسعه کشور، در آينده مي‌تواند مورد استفاده قرارگيرد.

نماينده ادوار مجلس درباره فضاي عمومي کشور براي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ اظهار کرد: در مقايسه با دوره‌هاي گذشته، فعلا فضاي انتخاباتي چندان فعال نيست. به علل مختلف اصولا اکثريت مردم، هيچگونه آمادگي براي ورود به بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراها نشان نمي‌دهند، البته بحث انتخابات براي اشخاص مختلف، از جناح‌هاي گوناگون سياسي جهت ورود به انتخابات نسبتا داغ است.   

رهامي اضافه کرد: مشارکت در مجلس يازدهم را شاهد بوديم. عوامل مختلف دست به دست هم داده و مردم را نسبت به حضور در انتخابات بي رغبت کرده است، از جمله اين عوامل احساس بي اثر بودن حضور آنها در پاي صندوق‌هاي راي در اصلاح و تغيير اوضاع اقتصادي و سياسي کشور و به عبارت ديگر، بلاموضوع بودن انتخابات است، زيرا منظور از برگزاري انتخابات صرفا يک نمايش سياسي نيست، بلکه فلسفه اصلي انتخابات، مشارکت مردم در گردش قانوني قدرت سياسي و اصلاح و تغيير امور کشور در جهت خواست و اراده عمومي مردم است.

وي با بيان اينکه مردم فکر مي کنند شرکت و حضور آنها در پاي صندوق‌ راي در دوره‌هاي مختلف در بهبود اوضاع کشور و اصلاح وضعيت حاکم بر زندگي آنان تاثيري نداشته است، عنوان کرد: تشديد گراني‌ها و افت ارزش پول ملي، بيکاري فزاينده و مشکلات همگاني ناشي از شيوع ويروس کرونا و خروج آمريکا از برجام که آثار مخرب اقتصادي در معيشت مردم به جا گذاشته است. قضاياي دي ۹۷ و آبان ۹۸  هم در ايجاد فضاي سياسي حاضر مؤثر بوده است.

اين فعال اصلاح طلب ادامه داد : کسي منکر فعاليت اجتماعي و فرهنگي احزاب و جريان‌ها و شخصيت‌هاي سياسي نيست، اما اولا بايد توجه داشت که فصل انتخابات خود يک فرصت مناسب و مغتنمي است براي نقد سياست‌هاي و عملکرد مسوولان و ارائه برنامه‌هاي نو و کارشناسانه جهت ادارهٔ کشور، و يک جريان فعال سياسي به هيچ وجه نبايد اين فرصت را از دست بدهد. ثانيا توجه به اين موضوع مهم است که در همين کشور و با همين ساختار سياسي، مثلا عملکرد دولت اصلاحات چه اندازه با عملکرد دولت احمدي نژاد، از حيث بهبود اوضاع سياسي  و اقتصادي و فرهنگي کشور و سطح روابط بين المللي متفاوت بود؟ به نحوي که هنوز کشور ما از بحران‌هاي اقتصادي و سياسي و اداري و مشکلات بين المللي که دولت احمدي نژاد ايجاد کرد، نتوانسته است نجات پيدا کند، پس اين گونه نيست که انتخابات کاملا بي‌تأثير باشد.

انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در ۶ حوزه، ميان‌دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري در سه حوزه انتخاباتي و انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در يک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تيره عشايري ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar