نماد آخرین خبر

محسن رضایی: نیازمند اتکا به اختیارات شوراها هستیم

منبع
فارس
بروزرسانی
محسن رضایی: نیازمند اتکا به اختیارات شوراها هستیم

فارس/ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به نظر مي رسد نيازمند اصلاح و بروزرساني قوانين مربوطه و اجراي قاطع قانون شوراها و اعتماد و اتکا به اختيارات شوراها و توانمندسازي شوراها هستيم.

سيد حميدرضا کاظمي، رئيس هيات مرکزي نظارت بر ششمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا با محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کرد.
رضايي در اين ديدار پس از دريافت گزارشي از عملکرد هيات مرکزي نظارت، گفت: اين روزها شاهد آغاز مقدمات برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستيم. اگرچه تلخکامي هايي در برخي شوراها وجود داشته ولي نيازمند ايمان به تجربه جمعي و اعتماد به مردم براي تمدن سازي و تحقق کامل مردمسالاري ديني هستيم.
رضايي تاکيد کرد: اصل ۱۰۱ قانون اساسي يکي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب بود که هنوز به درستي اجرا نشده است. اصل‏ ۱۰۱ قانون اساسي بر ۳ هدف مشخص تاکيد دارد: ۱- «جلوگيري‏ از تبعيض‏» [بين استانها و شهرستانها]، ۲- «جلب‏ همکاري‏ در تهيه‏ برنامه‏ هاي‏ عمراني‏ و رفاهي‏ استانها»، ۳- «نظارت‏ بر اجراي‏ هماهنگ‏ آنها» توسط شوراي عالي استانها که متشکل از نمايندگان‏ شوراهاي‏ استانهاست.
وي افزود: آيا اين ۳ هدف موردنظر قانون اساسي محقق شده اند؟ به نظر مي رسد نيازمند اصلاح و بروزرساني قوانين مربوطه و اجراي قاطع قانون شوراها و اعتماد و اتکا به اختيارات شوراها و توانمندسازي شوراها هستيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر اصل ۱۰۱ قانون اساسي درباره شوراها بطور کامل و صحيح اجرا شود و راه نفوذ رانتخواران مسدود شود، شاهد تحقق مردمسالاري اقتصادي، حاکميت مردم بر اقتصاد و شکوفايي اقتصاد رقابتي در يک منظومه رقابتي اقتصادي - هويتي خواهيم بود.
رضايي گفت: پيشنهاد شوراهاي اسلامي شهرهاي مختلف کشور که در اين چند روز مطرح کردند، اين است که فرصت نام نويسي ۴۸ ساعت تمديد شود زيرا به خاطر کرونا و مسائل ديگر، برخي از داوطلبان نتوانسته‌اند مدارک خود را براي نام‌نويسي تکميل کنند.
در اين ديدار، سيد حميدرضا کاظمي، رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور با قدرداني از پيشنهادات رضايي و تاکيد ايشان بر اهميت شوراها، با ارائه گزارشي از روند تشکيل هيئت هاي نظارات در سراسر کشور گفت: سياست هيئت نظارت ششمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا، عمل به قانون به معني تامّ آن است و به مردم اين اطمينان را مي دهيم که در امانتداري انتخابات که امانت مردم نزد ما است، هيچ ملاحظه اي نخواهيم داشت. کاظمي بر تلاش شبانه روزي همه اعضاي هيئت هاي نظارت در سراسر کشور براي برگزاري هرچه بهتر انتخابات تاکيد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر