برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از فردا

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از فردا
فارس/ ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ميان دوره‌اي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از ساعت ۸ صبح فردا ۸ فروردين ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد يافت.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ميان دوره‌اي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي براي حوزه‌هاي انتخابيه «تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس»، « تفرش، آشتيان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفيه» و «ميانه» از ساعت ۸ صبح فردا ۸ فروردين ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد يافت.

داوطلبان گرامي مي‌توانند جهت ثبت نام به سه روش زير اقدام نمايند:

۱. ثبت نام از طريق اپليکيشن موبايلي (دانلود برنامه ثبتنام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دريافت پيامک مبني بر ثبت نام قطعي داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛

۲. ثبت نام از طريق نسخه ويندوز و قابل نصب بر روي رايانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دريافت پيامک مبني بر ثبت نام قطعي داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛

۳. ثبت نام از طريق مراجعه حضوري به فرمانداري مرکز حوزه انتخابيه يا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دريافت رسيد ثبت‌نام.

مدارک لازم جهت ثبت نام و اعلام داوطلبي:
۱- اصل کارت ملي و تصوير آن.
۲- اصل شناسنامه عکس‌دار و تصوير کليه صفحات آن . 
۳- يک قطعه عکس جديد ۴ × ۳ (ترجيحا با زمينه روشن) . 

۴- اصل و تصوير آخرين مدرک تحصيلي و يا مدرک معادل معتبر. 
۵- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده ۲۹  قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي . 
۶- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدرکي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.

نکات مهم:

اول: به استناد ماده ۲۸  قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي شرايط زير باشند:
۱- اعتقاد و التزام عملي به اسلام. 
۲- التزام عملي به  نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
۳- تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران .
۴- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه .
۵- داشتن مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد يا معادل آن . 
۶- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه . 
۷- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي ، شنوايي و گويايي. 
۸- حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام . 

تبصره ۱- داوطلبان نمايندگي اقليت‌هاي ديني مصرّح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت‌العقيده باشند. 

تبصره ۳ ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يک مقطع تحصيلي فقط براي شرکت در انتخابات محسوب مي شود. 

دوم: بر اساس قانون تفسير ماده (۲۸) که در تاريخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرک معادل مدرکي است که واجد ارزش استخدامي باشد. 

سوم: به استناد ماده ۴۶  قانون مذکور هر يک از داوطلبان نمايندگي مجلس مي توانند شخصاً و به صورت کتبي انصراف خود را به فرمانداري مرکز حوزه انتخابيه و يا وزارت کشور اعلام نمايند، عدول از انصراف نيز پذيرفته نخواهد شد. 

چهارم: طبق ماده‌ي (۱۸) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان مصوب ۷۴/۳/۳۱ و تبصره‌ي ماده‌ي (۲۱) قانون حمايت از آزادگان مصوب ۶۸/۹/۱۳ و قانون جامع حمايت از ايثارگران و جزء (۶) بند «ث» مادهي (۸۸) قانون برنامهي ششم، کليهي جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنين رزمندگاني که حداقل شش ماه سابقهي حضور در جبهه دارند از يک مقطع تحصيلي بالاتر برخوردار ميگردند.

پنجم: بر اساس ماده‌ي ۷ و ۸ قانون شفافيت و نظارت بر تأمين مالي فعاليت‌هاي انتخاباتي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، داوطلبان موظفند حسابي را نزد يکي از بانک‌هاي داراي مجوز بانک مرکزي تعيين و هنگام ثبت نام ارائه دهند و شخصي را به عنوان نمايندهي مالي تعيين و به همراه مشخصات کامل وي در هنگام ثبت نام به وزارت کشور و يا فرمانداران مراکز حوزه انتخابيه معرفي نمايند.

ششم: با موافقت مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۲، متولدين سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازي معاف مي‌باشند. و به استناد تبصره ماده ۹ آئين‌نامه اجرايي قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب ۸/۱۱/۱۳۹۷ کليه مشموليني که تحت معافيت عفو رهبري قرار گرفته اند از ارائه کارت پايان خدمت سربازي معاف مي باشند.   

در پايان يادآور مي‌گردد؛ مدارک معتبر تحصيلي مدارکي هستند که به تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و دانشگاه آزاد اسلامي و مدارک حوزوي بايد به تاييد مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه قم، مشهد و اصفهان رسيده باشد.

انتخابات ميان دوره‌اي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري برگزار مي شود. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره