نماد آخرین خبر

چهره اصلاح‌طلب: مجلس به ستاد انتخاباتی تبدیل شده است

منبع
برنا
بروزرسانی
چهره اصلاح‌طلب: مجلس به ستاد انتخاباتی تبدیل شده است

برنا/ يک فعال سياسي اصلاح طلب تاکيد کرد: مجلس به ستادي انتخاباتي تبديل شده است و بيش از آنکه به وظايف نمايندگي خود بپردازند فتح پاستور را هدف قرار داده اند.
 
داريوش قنبري، فعال سياسي اصلاح طلب، در گفتگو با برنا درباره مشکلات کشور در قرني که گذشت، بيان کرد: يکي از مشکلاتي که در کشور ما وجود دارد و در سالي که گذشت با شدت بيشتري خود را نشان داد اختلافات بين دو قوه مقننه و مجريه است. باتوجه به انتخابات سال ۹۸ و مشارکت حداقلي مردم در انتخابات، مجلس جديدي که شکل گرفت همسو با دولت نبود و از جنبه هاي مختلفي تفکر و انديشه مجلس در تقابل با دولت بود و چالش هاي فراواني براي دولت ايجاد شد. در مدت کمي رهبري چند بار به مجلس تذکر دادند و از لحاظ تذکراتي که مجلس گرفته مي توان گفت مجلسي استثنايي بود. نقش رهبري در تنظيم روابط بين قوا اهميت دارد و چند بار رهبري براي اصلاح اين روابط ورود کردند اين يکي از مشکلات کشور در سال گذشته بود و اين تقابل در مسائل مهم کشور از جمله مسائل هسته اي و دادن پالس هاي گوناگون به‌ طرف هاي مقابل خود را نشان داد که اين مي تواند، خطر آفرين باشد. رهبري نيز بر اين نکته تاکيد و گفتند در خصوص مسائل هسته اي نبايد پالس هاي متفاوتي به خارج از کشور ارسال شود و چند دستگي در داخل کشور را نشان دهد.

او تاکيد کرد: تا مجلس و دولت کنوني هستند اين مشکلات به نظر قابل حل نيست. مجلس به ستادي انتخاباتي تبديل شده است و بيش از آنکه به وظايف نمايندگي خود بپردازند فتح پاستور را هدف قرار داده اند. مشکلي که مجلس براي فتح پاستور دارد نداشتن پشتوانه مردمي است چون همين مجلس در کل با مشارکتي ۴۰ درصد ايجاد شده و نمايندگان با اکثريت ۲۰ درصد وارد مجلس مي‌شوند و اگر فردي 20 درصد آرا داشته باشد، وارد مجلس مي شود. از اين رو مجلسي ها فضاي ايجاد ياس را در پيش گرفته اند تا فضاي ياس ايجاد کنند و با مشارکت حداقلي وارد پاستور شوند و در دولت آينده همفکران خود را داشته باشند.

اين فعال سياسي درباره راه برون رفت از اين وضعيت بيان کرد: اولويت من ابتدا اصلاح نوعي نگاه شبهه کمونيستي در مجلس خواهد بود. نگاهي که ايجاد شده و قوانيني را که مجلس به تصويب رسانده موجب ياس و نااميدي در سرمايه گذاران داخلي شده و آنها را از کشور فراري مي دهد. سياست هاي توزيعي زماني مي تواند درست باشد که ابتدا توليدي وجود داشته باشد و توزيع بر مبناي آن توليد باشد وگرنه توزيع فقر معنايي ندارد و مجلس ما اين راه خطر آفرين را در پيش گرفته است. رهبري شعار سال را بر مبناي توليد نهادند ولي جهت گيري مجلس در اين مسير نبود. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر