نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جزئیات نشست وین از زبان عراقچی؛ هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ معاون سياسي وزارت امور خارجه جزئيات نشست وين را تشريح کرد و گفت: هيچ گونه مذاکره مستقيم يا غيرمستقيم با آمريکا نداريم.

سيد عباس عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگويي درباره نشست روز سه‌شنبه کميسيون مشترک برجام در وين اظهار داشت: آنچه ما در وين و در کميسيون مشترک دنبال مي‌کنيم دقيقا مبتني بر مواضع قطعي نظام است که توسط مقام معظم رهبري و مسئولان کشور بارها اعلام شده است.
معاون وزير خارجه تصريح کرد: ما در وين هيچ مذاکراتي با آمريکايي‌ها چه به صورت مستقيم و چه به صورت غيرمستقيم نخواهيم داشت. ما با کميسيون مشترک و کشورهاي ۱+۴ مذاکره مي‌کنيم و خواسته و شرط خودمان را براي بازگشت به برجام اعلام خواهيم کرد که خواسته و شرط ما اين است که آمريکا اول همه تعهدات برجامي خود را انجام دهد و همه تحريم‌هايي که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستي آزمايي مي‌کنيم و ما برمي‌گرديم.
اين ديپلمات ارشد ايراني عنوان کرد: اگر کشورهاي ۱+۴ توانستند آمريکا را از اين جهت راضي کنند، به هر روشي که خودشان مي‌دانند، اين به ما ربطي ندارد، اگر توانستند راضي کنند طبيعي است ما به همان مسير عمل مي‌‌کنيم.
عراقچي اضافه کرد: گفت‌وگوهاي ما با ۱+۴ در وين گفت‌وگوهاي کاملا فني است، در مورد تحريم‌هايي که بايد برداشته بشود و اقداماتي که بايد انجام شود و ترتيب اينها که آمريکايي‌ها بايد انجام دهند و راستي آزمايي بايد صورت بگيرد.

معاون وزير خارجه تصريح کرد: هيچ طرح و پيشنهاد گام به گامي را نه داريم و نه قبول مي‌کنيم. يک گام از نظر ما بيشتر وجود ندارد و آن گامي است که آمريکا تمامي تحريم‌هايي که در دوران ترامپ مجددا اعمال شد يا جديدا اعمال شد يا برچسب آنها عوض شد، اينها را بايد بردارند و اينها بايد تعريف شود و آمريکا بايد اينها را بردارد و بعد ما راستي آزمايي مي‌کنيم و بعد ما به تعهداتمان برمي‌گرديم.
عراقچي گفت: اينکه گام نهايي که آنها بايد انجام دهند و ما بايد انجام دهيم، بايد دقيقا تعريف شود و اين فقط در گفت‌وگوهاي فني ما با کشورهاي ۱+۴ است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر