نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

دستور رئیس‌جمهور برای تنظیم بازار

منبع
پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري
بروزرسانی
دستور رئیس‌جمهور برای تنظیم بازار

پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري/ رئيس جمهور در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با تاکيد بر لزوم برنامه ريزي براي مديريت و کنترل زنجيره توليد، تامين و توزيع کالاهاي ضروري مردم با همکاري اصناف، توليدکنندگان و بازرگانان گفت: برنامه ريزي ها براي مديريت بازار نبايد مقطعي و کوتاه مدت باشد بلکه بايد تنظيم بازار تا پايان سال را در نظر داشته باشد.

دويست و چهاردهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت صبح يکشنبه به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني برگزار شد و در اين جلسه پس از گزارش اجراي مصوبه 177 ستاد اقتصادي دولت در راستاي سياست هاي ارزي و تجاري، پيشنهادهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت که با اخذ نظر صادرکنندگان و اتاق بازرگاني تهيه شده است، مطرح شد و با هدف تسهيل تجاري، تشويق صادرات و رفع موانع توليدکنندگان در واردات مواد اوليه قطعات مورد نياز به عنوان ادامه مصوبه قبلي به تصويب رسيد.

روحاني در اين جلسه درباره اقدامات و برنامه‌هاي پيشنهادي براي تحقق شعار «توليد، پشتيباني‏ها، مانع‏زدايي‏ها» گفت: شعار امسال تداوم شعار سال هاي اخير است و پيام ثبات و استمرار نگاه حمايت از توليد در سياست هاي کشور را دارد. آنچه امروز بيش از همه اهميت دارد حمايت همه جانبه از تقويت توليد و بهبود فضاي کسب و کار است که به همکاري و هم‌افزايي همه دستگاه‌هاي ذيربط و قوا بستگي دارد.

رئيس جمهور با بيان اينکه رفع موانع و پشتيباني از توليد نيازمند اقدامات عيني و عملي است و نبايد صرفا در مقام سخن و حرف محصور بماند، اظهار داشت: برنامه ريزي ها و اقدامات براي رفع موانع توليد بايد با سرعت و خارج از روال پيچيده و زمان بر بروکراتيک و ديوان سالارانه انجام شود و هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و نظارتي بايد بر جرات و جسارت مديران براي رفع موانع بيافزايد.

روحاني با بيان اينکه براي تحقق شعار سال بايد سخن فعالان اقتصادي بخش خصوصي را شنيد و موانع سياسي و حقوقي را از سر راه برداشت و از سرمايه گذاري بخش خصوصي حمايت قانوني کرد، افزود: رفع تحريم ها، ارتقا و تعميق عمليات بازار باز، ارتقاي شفافيت و مبارزه با پول‌شويي، اعطاي اختيارات از سوي وزارتخانه‌ها به استان‌ها در راستاي ارتقاي تمرکز و واقع‌بيني براي هموار کردن مسير توليد از جمله برنامه‌هاي دولت براي تحقق شعار سال 1400 است.

رئيس جمهور با بيان اينکه دولت در سال گذشته با وجود همه تنگناها درخشش و نقش ‏آفريني خوبي در زمينه جهش توليد داشت، طرح «هر پنجشنبه افتتاح» را نماد عيني جديت و حرکت دولت در راستاي جهش توليد برشمرد و اظهار داشت: امسال نيز دولت با تمام توان در زمينه برداشته شدن موانع براي فعالان بخش توليد تلاش خواهد کرد.

روحاني تصريح کرد:  شعار سال 1400 با تقويت آموزش و پژوهش در واحدهاي صنعتي و توليدي، مراکز تحقيق و توسعه و پشتيباني هر چه بيشتر از شرکت‏هاي دانش بنيان محقق خواهد ش و  در سال ۱۴۰۰ بايد موانع زيرساختي توليد در کشور حل شود و واحدهاي صنعتي به سمت استفاده بيش از پيش از دانش و فناوري‏هاي نوين، حرکت کنند.

در اين جلسه همچنين گزارش دستگاه هاي مرتبط درخصوص برنامه ريزي و اقدامات انجام گرفته براي ساماندهي و ثبات بازار کالاهاي ضروري و اقلام خوراکي و توزيع و تثبيت قيمت آن ارائه شد.

رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم برنامه ريزي براي مديريت و کنترل زنجيره توليد، تامين و توزيع کالاهاي ضروري مردم با همکاري اصناف، توليدکنندگان و بازرگانان گفت: برنامه ريزي ها براي مديريت بازار نبايد مقطعي و کوتاه مدت باشد بلکه بايد تنظيم بازار تا پايان سال را در نظر داشته باشد.

روحاني با اشاره به برخي انتظارات کاذب و التهابات ساختگي در بازار عرضه کالا از دستگاه هاي تبليغاتي کشور خواست براي مقابله با اين پديده با جديت و حساسيت در اطلاع رساني دقيق و به موقع عمل کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر