نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آخوندی: آقای صداوسیما خجالت بکش

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
آخوندی: آقای صداوسیما خجالت بکش

خبرآنلاين/  وزير سابق راه و شهرسازي در يادداشتي از تحريف اظهاراتش در صداوسيما انتقاد کرد.

عباس آخوندي نوشت:
ديروز ۱۴۰۰/۱/۱۴ مجري شما خبر دروغي را از قول من خواند که من گفته‌ام اگر ما نبوديم قحطي کل ايران را فراگرفته بود و نتيجه‌گيري کرد که من بايد خجالت‌زده باشم. متن گفته من که در خبرگزاري خبرآنلاين آمده و در همين تاريخ انتشار يافته اين است که: "حواسمان باشد ما ذيل فصل ۷ منشور سازمان ملل بوديم. سايه جنگ روي سر اين مملکت بود. يعني ما سال ۹۲ را يادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ ادامه پيدا کرده بود، الان قحطي تمام ايران را گرفته بود". کجاي اين جمله آمده است که اگر ما نبوديم قحطي تمام ايران را گرفته بود؟ آيا بررسي صحت اين خبر براي شما کار سختي بود؟

اقاي مجري‌تان در برنامه تهران ۲۰ مي‌فرمايد که اين مطلب بي‌انصافي و بي‌احترامي به مردم است و ادامه مي‌دهد که "اگر اين صف مرغ، اگر اين صف روغن، اگر اين فيلم‌هايي که منتشر ميشود از مردم که دارند هجوم مي‌آورند براي گرفتن يک مرغ، اينها همه شما را خجالت زده نمي‌کند ما را خيلي خجالت‌زده مي‌کند. حد اقلش اينه که به قول مادربزرگ من اگر حرف زدن بلد نيستي، حرف نزدن که بلدي".

بله آقاي عسگري
تورم بسيار استخوان‌سوز است. تورم نقطه به نقطه در پايان سال ۱۳۹۹ به حدود ۵۰درصد و تورم برخي اقلام خوراکي به حدود۱۰۰% رسيده است. آن‌ هم در شرايط کرونايي که بيش از ۳ ميليون نفر بي‌کار شده‌اند و همان درآمد حداقلي‌شان را هم از دست داده‌اند و دولت هم هيچ چاره‌ي موثري براي آنان نکرده و شما هم در برنامه هايتان به اين موضوع نپرداخته‌ايد. چون درد مردم مساله شما نيست. در اين شرايط، شما به‌جاي آن‌که به فکر بررسي علل اين وضعيت باشيد، در پي ساختن سريال گاندو و اين قبيل داستان‌سرايي‌ها هستيد که آقاي ظريف گفت از سر تا پا دروغ است. شما بايد خجالت زده باشيد. شما به چه رويي به مردم نگاه مي‌کنيد؟

آقاي صداوسيما!
همين مرغي که شما فکر مي‌کنيد توليد آن کاري ندارد، به گفته وزير صمت وقت در دولت، ۶۵% قيمت تمام‌شده‌اش، خوراک دام و ساير اقلام است که از خارج وارد مي‌شود. و اگر قرار بود ايران هم‌چنان زير فصل هفت منشور باشد، رکود تورمي سال ۱۳۹۱ و روند افزايشي نرخ تسعير ارز مردم را به خاک سياه نشانده بود و کشور را با قحطي روبه‌رو ساخته‌بود.

الان هم وقتي نرخ تسعير ارز ۷۰۰% در ظرف کمتر از سه سال افزايش مي‌يابد، شما باز به مردم آدرس دروغ مي‌دهيد و مي‌رويد سراغ مغازه‌هاي مرغ‌فروشي، که براي گران‌فروشي مقصر بيابيد. چگونه با اين وضعيت افزايش سطح عمومي قيمت‌ها مي‌توان با فلک کردن دو مغازه‌دار بي‌نوا قيمت مرغ و يا هر قلم خوراکي ديگر را کنترل کرد؟ البته شما تا حدي حق داريد. چون دولت هم با همين منطق با تورم برخورد مي‌کند.


شما هم مي‌خواهيد با مخالفت تان با برجام امنيت محيط تجارت ايران را فراهم نکنيد و هم مي‌خواهيد با تبليغتان عليه اف اي تي اف مانع داد و ستد مالي توليدگران و تاجران ايران با ساير کشورها را بر طرف نکنيد و هم هم‌چنان‌که در مناظره با آقاي مصباحي مقدم گفتم ظرفيت دلالي سالانه بيش از ۲۰ميليارد دلار شبکه‌هاي بين‌المللي دلالي و مافيايي بر روي تجارت خارجي ايران را ناديده‌ بگيريد، آن وقت با ظاهري مردم‌دوست از درد و رنج مردم بگوييد. نتيجه سياست تبليغي شما و فضاي ناامني که براي سرمايه‌گذاري ايجاد کرده‌ايد فرار سرمايه‌گذاران و کاهش مداوم نرخ سرمايه‌گذاري در ايران براي مدت ۹ سال با ميانگين منفي ۶.۸% است.
اين آن تورمي است که مغز استخوان مردم را مي‌سوزاند و نتيجه اين سياست‌ها و فضاسازي‌هاي سرتاپا اشتباه و اقتصاد برانداز شماست. حال چگونه مي‌خواهيد با تظاهر و سرک کشيدن به چند مغازه در سمت مردم بايستيد؟ کاهش ۶.۸درصدي سرمايه گذاري براي مدتي بيش از ۹ سال به مفهوم اين است سرمايه‌گذاري در سال دهم معادل حدودا ۵۰% سرمايه گذاري در ۹ سال پيش است. آن هم در کشوري که جمعيت آن جوان است و بيشترين نياز را به سرمايه‌گذاري، توليد و اشتغال دارد. آيا اين‌گونه مي‌خواهيد از توليد پشتيباني و رفع منع کنيد

حال آيا من بايد خجالت بکشم و يا شما و آيا من نبايد به شما بگويم که اقاي صدا و سيما! اگر حرف زدن بلد نيستي، حرف نزدن که بلدي؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر