نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آزادی محکومان امنیتی برای اولین بار؛ سه محکوم اغتشاشات دی ۹۶ آزاد شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
آزادی محکومان امنیتی برای اولین بار؛ سه محکوم اغتشاشات دی ۹۶ آزاد شدند

مهر/ با پيشنهاد رئيس قوه قضائيه و موافقت رهبر معظم انقلاب ۳ تن از محکومان امنيتي اغتشاشات دي ۹۶ در تهران آزاد شدند.

در آستانه سالروز ولادت حضرت ولي‌عصر (عج) و ۱۲ فروردين سالروز جمهوري اسلامي ايران، رهبر انقلاب با عفو يا تخفيف مجازات يک هزار و ۸۴۹ تن از محکومانِ محاکم عمومي و انقلاب، سازمان قضائي نيروهاي مسلح و تعزيرات حکومتي موافقت کردند.
رئيس قوه قضائيه به مناسبت فرارسيدن اين ايام فرخنده (ولادت حضرت ولي‌عصر (عج) و سالروز جمهوري اسلامي ايران) در نامه‌اي به رهبر انقلاب پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات اين محکومان را که از سوي کميسيون مرکزي عفو و بخشودگي قوه قضائيه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند، ارائه کرد و اين پيشنهاد در اجراي بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسي مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.
يکي از ويژگي‌هاي عفوهاي اخير اين است که برخي زندانيان مثل محکومين امنيتي که در دوره‌هاي قبل شامل عفو قرار نمي‌گرفتند در دوره تحول براي اولين بار از اين امتياز بهره‌مند شده و اسامي آن‌ها نيز در ليست زندانيان عفو شده قرار گرفته است.
نکته قابل توجه اين است که ۱۰۰ نفر از محکومين امنيتي نيز در ليست عفو قرار دارند که تعدادي از محکومين حوادث دي ماه سال ۹۸ را نيز شامل مي‌شود. زانيار فتاحي فرزند حيدر، دانيال بندگي منفرد فرزند حميدرضا و سيد احمد حسيني فرزند نصرالله که در اغتشاشات دي ۹۶ در تهران دستگير شده بودند، آزاد شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر