نماد آخرین خبر

تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی

منبع
مهر
بروزرسانی
تجمع در مقابل خانه سناتور آمریکایی برای اعتراض به مواضع ضد ایرانی

مهر/ معترضان خشمگين در نزديکي خانه رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا تظاهرات کردند تا به مخالفت او با ديپلماسي با ايران اعتراض کنند.

فعالان ضد جنگ روز گذشته با تجمع در مقابل منزل ويلايي «باب منندز» رئيس دموکرات کميته روبط خارجي سناي آمريکا که در ايالت نيوجرسي قرار دارد، از رويکرد غير ديپلماتيک وي عليه ايران انتقاد کردند.
اين تظاهرات از سوي گروه هايي چون «کد پينک» و «اقدام صلح نيوجرسي» تدارک ديده شده بود.
به گفته «مديا بنجامين» از موسسان گروه کد پينک، آنها به جلسه اي که روز سه شنبه در وين برگزار مي شود؛ اميد بسته اند. اما اين تا حد زيادي به منندز و رويکرد او بستگي دارد حال آنکه وي تا همين حالا نيز موانع زيادي با هدف عدم بازگشت آمريکا به برجام ايجاد کرده است.
منندز وقتي که توافق در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، با آن مخالفت کرد و اين اواخر نيز در همراهي با «ليندسي گراهام» سناتور جمهوريخواه به دنبال اعمال فشار بر دولت واشنگتن براي اتخاذ رويکردي سختگيرانه در قبال ايران بوده است.



به گزارش مهر، منندز دموکراتِ صاحب نفوذي است که طي سه ماهي که از دوره زمامداري بايدن مي‌گذرد و حتي پيشتر از آن در دوره اوباما، به رؤساي جمهور هم حزبي اش فهمانده که مي‌تواند اوضاع را در کنگره برايشان پيچيده کند.
او در بسياري از موارد از جمله توافق هسته‌اي ايران، از سرگيري رابطه با کوبا، استفاده از نيروي نظامي در عمليات‌هاي فرا سرزميني و حتي نوع تعامل با دولت کاراکاس با دولت بايدن اختلاف نظر دارد.
هنوز يک ماه از حضور بايدن در کاخ سفيد نگذشته بود که منندز به او هشدار داد که بهتر است الگوي باراک اوباما که نقش کنگره را در ترسيم سياست خارجي آمريکا ناديده مي‌گرفت کنار بگذارد و به جاي آن، با سنا مشورت کند.
دولت بايدن به قدري از منندز حساب مي‌برد که يک بار «جيک ساليوان» مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در گفتگو با «پوليتيکو» از ارادت و تعامل منظم با او سخن گفت و يک بار هم «آنتوني بلينکن» وزير خارجه آمريکا قول مشابهي را مبني بر همکاري با او داد.
اما چرا دولت جديد واشنگتن تا اين حد از منندز بيم دارد؟ پاسخ به ترکيب ۵۰-۵۰ سنا بازمي گردد که در آن هر راي جمهوريخواهان براي پيشبرد طرح‌هاي دولت دموکرات بايدن، حياتي است.
جمهوريخواهان با منندز دموکرات دوستي عميقي دارند تا آنجا که «ليندسي گراهام» سناتور ارشد جمهوريخواه مي‌گويد: اگر مسئله‌اي براي باب جدي باشد؛ ما (جمهوريخواهان) هم آن را جدي مي‌گيريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر