نماد آخرین خبر

طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

ايرنا/ سخنگوي کميسيون امور داخلي کشور و شوراها از ارسال طرح اصلاح قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي به هيات رئيسه مجلس براي بررسي در صحن علني خبر داد.

«علي حدادي» سخنگوي کميسيون امور داخلي کشور و شوراها با تشريح نشست روز يکشنبه کميسيون امور داخلي کشور و شوراها گفت: در جلسه امروز بررسي طرح اصلاح قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي در ۱۸ ماده توسط اعضاي کميسيون جمع بندي و به براي بررسي نهايي در صحن علني به هيات رئيسه مجلس ارسال شد.
سخنگوي کميسيون امور داخلي کشور و شوراها افزود: در جلسه امروز بررسي مواد (۱) و (۱۰) اين طرح با حضور نماينده شوراي نگهبان، مرکز پژوهش‌ها، نمايندگان تشکل‌هاي صنفي و دستگاه‌هاي اجرايي مربوط بررسي شد و پس از نهايي شدن به تصويب اعضاي کميسيون رسيد.
سخنگوي کميسيون امور داخلي کشور و شوراها در توضيح ديگر موارد بررسي شده در جلسه امروز کميسيون افزود: در اين جلسه فعاليت تشکل‌هاي صنفي و دارندگان کسب، پيشه، حرفه، تخصص و مهارت معين تشکيل شده که اهداف، برنامه ها و اقدامات آنها به صورت غيرسياسي، غيردولتي، غيرتجارتي، غيرانتفاعي و داوطلبانه براي منافع خاص مربوط به صنف است، بررسي شد.
نماينده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با بيان اينکه تشکل‌ها در دو سطح استاني و ملي فعاليت دارند و با مصوبه کميسيون ۱۵ تشکل استاني در سطح ملي فعاليت مي‌کنند، گفت: صدور پروانه فعاليت تشکل‌ها به دليل منفک شدن از قانون ماده ۱۰ احزاب بلاتکليف بود و بر همين اساس مقرر شد مجوز اوليه صدور پروانه تشکل توسط کميته‌اي صادر شود.
حدادي ادامه داد: اعضاي اين کميته از مجموعه نماينده قوه قضاييه، معاون هماهنگي اقتصادي وزارت کشور و معاون هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت، رييس اتاق اصناف و رييس بسيج اصناف تشکيل مي‌شود تا به تشکل‌ها مجوز بدهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر