نماد آخرین خبر

راهکارهای توسعه همکاری‌های ایران و قطر بررسی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
راهکارهای توسعه همکاری‌های ایران و قطر بررسی شد

ايرنا/ سفير ايران در دوحه و وزير مشاور در امور خارجه قطر توسعه همکاري هاي دو کشور در زمينه هاي مختلف را مورد بررسي قرار دادند.

به گزارش خبرگزاري قطر (قنا)،  «حميدرضا دهقاني پوده» سفير جمهوري اسلامي ايران در قطر  امروز (يکشنبه) با «سلطان بن سعد المريخي» وزير مشاور در امور خارجه قطر ديدار و گفت و گو کرد.  
بر اساس اين گزارش، در اين ديدار روابط و همکاري‌هاي دوجانبه دو کشور در زمينه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت.  
«حميدرضا دهقاني پوده» در نيمه دوم آذر سال گذشته استوارنامه خود به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در قطر را تقديم «شيخ تميم بن حمد آل ثاني»  امير اين کشور کرد. 
دهقاني پيش از اين، از سال ۱۳۹۷دستيار وزير امور خارجه و مديرکل خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بود.  

رياست اداره اول خاورميانه و شمال آفريقا، رياست مرکز مطالعات خاورميانه و خليج فارس در دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي، معاونت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت، معاونت مديرکل آموزش و توسعه نيروي انساني وزارت خارجه، رياست اداره آموزش وزارت امور خارجه و دبير اول سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق از جمله فعاليت‌هاي کاري او در دوران حضورش در وزارت خارجه بوده است. 
پيش از وي «محمدعلي سبحاني» سفير پيشين ايران در قطر بود که ۳۱ شهريور ماه ماموريتش پايان يافت.  
ايران و قطر از ديرباز از نظر ديني و همجواري روابط بسيار دوستانه‌اي با يکديگر داشته‌اند و روابط بازرگاني بين ايران و قطر و مسافرت‌هاي مردم دو کشور هميشه برقرار بوده‌ است. 
روابط ايران و قطر از زمان استقلال قطر در سال ۱۹۷۱ دوستانه و بر پايه احترام برابر بوده ‌است و ايران از نخستين کشورهايي بود که استقلال قطر را به رسميت شناخت و ورود اين سرزمين کهن را به جامعه بين‌المللي تبريک گفت. 
در دوره پس از انقلاب اسلامي ايران نيز روابط قطر و ايران گسترده‌تر شد به نحوي که امير و مقامات بلند پايه اين کشور بارها با سفر به تهران با مقامات کشورمان ديدار و گفت وگو کرده‌اند و در مقابل مقامات کشورمان بارها به دوحه سفر کردند.  
هر دو کشور روابط اقتصادي تنگاتنگي دارند و براي توسعه اين همکاري‌ها تلاش کرده‌اند. 
«محمد بن عبدالرحمان آل ثاني» وزير امور خارجه قطر اواخر بهمن سال گذشته با سفر به تهران با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران ديدار و درباره آخرين تحولات و راه‌هاي تقويت امنيت و ثبات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر