نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

برنامه آمریکایی‌ها برای نشست برجاميِ وین

منبع
فارس
بروزرسانی
برنامه آمریکایی‌ها برای نشست برجاميِ وین

فارس/ «جلينا پورتر» معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در يک جلسه توجيهي درباره برجام به خبرنگاران گفت که واشنگتن لغو هيچ تحريم خاصي را پيش بيني نمي‌کند و در طول جلسه روز سه شنبه در وين فقط گامهاي تسهيل تحريمها مورد بررسي قرار خواهد گرفت. 

روز جمعه ۱۳ فروردين ماه نشست کميسيون مشترک برجام در سطح معاونان و مديران کل ايران و گروه ۱+۴ با حضور نماينده اتحاديه اروپا به صورت مجازي برگزار و طرفين توافق کردند که سه ‌شنبه اين هفته ۱۷ فروردين ماه اين مذاکرات را به صورت رو در رو ادامه دهند.

پس از آن اخباري مطرح شد که قرار است آمريکايي‌ها نيز در وين حضور يابند و شب گذشته نيز اعلام شد که «رابرت مالي» نماينده آمريکا در امور ايران رياست هيأت آمريکايي را در وين برعهده دارد و مذاکراتي را با طرف‌هاي ديگر برجامي به غير از ايران صورت خواهد داد.

براساس گزارش پايگاه خبري هيل، پورتر افزود: ما قصد داريم درباره گامهاي هسته‌اي که ايران مي‌بايست به منظور بازگشت به سازگاري با «برنامه جامع اقدام مشترک» بردارد بحث کنيم و لغو هيچ تحريم خاصي را مدنظر نداريم اما به طور قطع مي‌گوييم که گامهاي تخفيف تحريمها که آمريکا بايد براي بازگشت به تعهدات خود در چارچوب برجام اتخاذ کند را مورد بحث و بررسي قرار خواهيم داد. 

«رابرت مالي» نماينده آمريکا در امور ايران هم روز يکشنبه در مصاحبه‌اي گفته هدف آمريکا از حضور در نشست وين اين است که آمريکا چه گام‌هايي مي‌تواند براي بازگشت به پايبندي به توافق هسته‌اي اتخاذ کند و همچنين ايران چه گام‌هايي بايد براي بازگشت به پايبندي به برجام بردارد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر