نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ادعای عربستان درباره برنامه موشکی ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
ادعای عربستان درباره برنامه موشکی ایران

فارس/ وزير خارجه سعودي ادعايي درخصوص مساله موشکي ايران مطرح کرد.

«فيصل بن فرحان» وزير خارجه سعودي در مصاحبه با شبکه فرانسه 24 مدعي شد، به رياض اطمينان داده شده است که هرگونه توافق جديد با ايران درخواستهاي بيشتري در زمينه برنامه موشکي اين کشور و همچنين حمايت تهران از گروههاي نظامي در منطقه را شامل خواهد شد. 

وي گفته، ما مطمئن هستيم که جامعه بين‌المللي سخت کار خواهد کرد تا اطمينان حاصل کند که نقصهاي توافق هسته‌اي به مرور مرتفع خواهد شد و بي ثباتي منطقه‌اي ناشي از فعاليتهاي ايران برطرف مي‌شود.

وزير خارجه سعودي در ادامه تاکيد کرد، هيچ کانال غيرمستقيمي بين رياض و تهران وجود ندارد اما عربستان سعودي آماده است در صورت تغيير رفتارهاي ايران وارد مذاکره شود.

وزير خارجه عربستان سعودي روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه آمريکايي «سي ان ان»  هم خواستار مشارکت در مذاکرات هسته‌اي ايران شد و آن را فرصت‌ گفت‌وگو ميان عربستان سعودي و ايران و احتمال توسعه روابط بين آنها تا سطح مشارکت خواند.

در مورد يمن نيز فيصل بن فرحان به فرانس 24 گفت، عليرغم حمله نيروهاي حوثي(انصارالله) به نيروهاي مورد حمايت عربستان سعودي، پيشنهاد آتش بس همچنان روي ميز قرار دارد. 

وزير خارجه سعودي‌ها درباره عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي نيز گفت: هرگونه عادي سازي روابط ميان رياض و تل آويو بعد از توافق صلح ميان فلسطين و اسرائيل ممکن خواهد شد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر